Az oroszok nem gatyáznak, fel akarnak szállni a búzatáblában rekedt Airbusszal
Az Ural Airlines a szétszedés vagy a kivontatás helyett arra készül, hogy az A320-assal a levegőbe emelkedve hagyja el a vészleszállás helyszínét. Rázós lesz.
Még a múlt hónapban történt, hogy az Ural Airlines tizenhét éves, RA-73805 lajstromjelű A320-as repülőgépe az U6 1383-as belföldi járatot repülte Szocsiból Omszkba, amikor a főfutó hidraulikus meghibásodását észlelte a személyzet. Ekkor a pilóták úgy döntöttek, hogy a novoszibirszki repülőtér felé veszik az irányt, tekintettel arra, hogy annak az omszkinál hosszabb a kifutópályája, és a földet érés után vélhetően nagyobb eséllyel sikerül időben megállítani a gépet. Nem számoltak viszont azzal, hogy a főfutó nyitott szekrénye miatt nagyobb lesz az üzemanyag-fogyasztás, és nem tudnak eljutni a kiszemelt repülőtérig, ezért a cél előtt 180 kilométerrel egy búzatáblán voltak kénytelenek landolni – a járaton 165 utas és személyzet tartózkodott.
Ez lesz az első alkalom, hogy egy a kényszerleszállás színhelyét ilyen megoldással próbálják meg elhagyni – a repülőgép ismételt levegőbe emelkedésének azonban nagy a kockázata: bár a gép szerkezetét átvizsgálták, hajtóműveket pedig megtisztították a portól és a szalmától, és rendben működnek, még további próbákra lesz szükség. Az üléseket (és még minden mozdíthatót) eltávolítják, hogy minél könnyebb legyen a gép (ezért a lehető legkevesebb kerozinnal töltik fel), és így a levegőbe emelkedés, kérdés, hogy a hajtóművek nem szippantanak-e be teljesítményvesztést okozó idegen tárgyat. A durva terepen akár le is szakadhatnak, arról nem is beszélve, hogy a talajegyengetés dacára a futók hogyan bírják majd a megpróbáltatásokat.
Az Ural Airlines valószínűleg a téli hónapokra időzíti a felszállást.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!