Bajban sógorék is: lemondás és low-cost félelmek

iho/repülés   ·   2012.03.05. 10:00
cim

Lemondott az Austrian Airlines kereskedelmi igazgatója, Andreas Bierwirth. Helyét Karsten Benz, a Lufthansa európai sales-főnöke foglalja el. Az osztrák légitársaság vezetéséből származó hírek szerint Bierwirth lemondása a német anyavállalattal való nézetkülönbségek miatt következett be; amiben nem tudtak megegyezni, az pedig a légitársaság szerkezeti átalakítása.

Mint ismeretes, a Lufthansa-csoport nagyobb társaságai közül az Austrian a legproblematikusabb, az osztrák cég 2009-es megvásárlása óta sem tudott kilábalni a veszteségekből. A Lufthansa nemrég igen komoly takarékossági programot jelentett be, amelynek során 2014-ig csoportszinten évi másfél milliárd euróval akarja csökkenteni a költségeket, jelentős részben a csoport légitársaságai közti hálózatmegosztás és a vezetési struktúrák racionalizálásával. Ezen belül az Austrian számára az idei évre 220 millió eurós megtakarítási programot írtak elő.

(fotók: AUA)

Az Austrian menedzsmentjéből kiszivárgott információk szerint ráadásul erősen aggasztja az osztrákokat, hogy az igen sikeres low-cost társaság, az Air Berlin radikálisan erősíteni akarja a jelenlétét Bécsben, ami megintcsak visszavetheti az osztrák nemzeti légitársaság eredményességét.

Más értesülések szerint a Lufthansa az ugyancsak low-cost Tyroliean keretei között szeretné újjászervezni az AUA-t, ami azt jelenti, hogy a személyzetek bére 30 százalékkal alacsonyabb lenne a mostanihoz képest. Az Austrian bedöntésére akkor lenne szükség, ha végképp nem sikerül a takarékossági program ügyében megállapodásra jutni az intézkedéseket hevesen ellenző szakszervezetekkel.


Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

MÁV-csoport-integráció: megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről

iho/vasút   ·   2024.11.27. 15:00

Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.