Elfüstölt Ferihegyről a matuzsálem

iho/repülés   ·   2012.04.12. 17:00
dc8_400

Az 1985-ben alapított légitársaság a nyolcadik National Airlines nevű cég, de ők üzemeltetik az egyik legöregebb flottát: 3 DC–8-as és 2 Boeing 757-200 típusú géppel repülnek jelenleg. Ezeket charter- és teherszállító járatokra használja a michigani Ypsilanti Townshipben székelő cég, mostanában általában amerikai kormánymegbízásokat teljesítenek az afganisztáni Bagram és Kandahar repülőterére.

(fotó: Budapest Airport)

Ezt a repülőgépet 1969 augusztusában gyártották, elsőként a Trans International Airlines vette birtokba, majd sok különböző légitársaságnak lízingelte. 1980-ban PW JW3D-7 típusú hajtóműveit CFMI 56-2C1-re cserélték.

Budapestre szerda délután érkezett az N155CA lajstromjelű gép, és csütörtökön délelőtt hagyta el a ferihegyi betont. A 115-ös állóhelyen – ahol egyébként a Cargolux Boeing 747-es gépe szokott állni – hajtóműindításkor hatalmas füstöt bocsátott ki magából. Fotósunk ezt a ritka pillanatot örökítette meg a nemrég bezárásra ítélt 1-es terminál teraszáról.

Ferihegyen füsttel indult a DC–8

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: sok az utas, és csak egyre több lesz

iho.hu   ·   2025.04.19. 08:30

Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.