Nem a MÁV, hanem a Swietelsky vasútépítő munkagépe égett le Nyíregyházán
A tűz következtében mintegy hatszáz méteren sérült meg a felsővezeték, jelentős késéseket okozva.
A tűz következtében mintegy hatszáz méteren sérült meg a felsővezeték, jelentős késéseket okozva.
A fontos budapesti főpályaudvar szeptemberi 20-áig tartó műszaki felújítása miatt jelentősen módosul a menetrend a győri, a pécsi, a hatvani és az újszászi vonalon, rövidül a járatok útvonala, Budapest-szerte úgynevezett átadópontok létesülnek.
A katasztrófavédelem utasítására, erdő- és avartűzveszély miatt fákat vágnak ki reggel nyolctól várhatóan délután 18 óráig, ezért korlátozni kell a vonatközlekedést a 80-as vonal érintett szakaszán.
Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. A nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.
A munkálatoknak köszönhetően kevesebb lesz a késés, a menetidő pedig akár öt perccel is rövidülhet. A végleges sebességemelésre a tavaszi utómunkálatokat követően kerülhet sor.
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.
A 652-es IC-hez Szerencsre kellett kihívni a TEK-et, mert egy utas egy éles eszközzel megsebesített egy másikat.
Szombaton félidejéhez érkezik a 80-as vonal huszonhét kilométeres szakaszának komplex felújítása, a befejezést követően akár öt perccel is javulhat a menetidő.
Megkezdődött a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása. A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak.
Az éjszakai órákban nagygépes vágányszabályozást végeznek, ami a megszokottnál nagyobb zajjal jár.
A Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis Intercity (IC74) több kocsija is két vágányra haladt be, a szerencsétlenül járt szerelvény előtt a pályaudvarra érkező Tokaj IC éppen meg tudott állni.
A baleset csak kis mértékben zavarja a vonatforgalmat, a 80-as vonalon kisebb késésekre kell számítani.
A szerelvény mozdonya négy tengellyel siklott, a vezért ki kellett vágni a Laminátka fülkéjéből. A személyszállító vonatok utasait pótlóbuszok viszik.
Az uniós támogatás felét Budapest és agglomerációja használhatja fel, elsősorban a nagyvasút és a HÉV-ek korszerűsítésére.
A mozdonyok elsősorban a 120-as vonal intercityjein, valamint egyes Hernád, Zemplén és Tokaj IC-ken dolgoznak.