Nagybobóval az elővárosban
Van, akinek már eszébe jutott. Van, akinek eszébe is jutott, és meg is szervezi. Lajosmizsére megy fotósvonatával az A25 016 pályaszámú Nagybobó.
Van, akinek már eszébe jutott. Van, akinek eszébe is jutott, és meg is szervezi. Lajosmizsére megy fotósvonatával az A25 016 pályaszámú Nagybobó.
A kötetet a szerzők vitték magukkal Fenyőházára, a Ganz villamos mozdony replikájának az ihón is megénekelt ünnepélyes átadására.
A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.
Kicsit hevesebben ver a pulzusa, ha meglát egy Gigantot? Szíve mélyén a honi vasút szürke eminenciása, a Szili a kedvence? Netán a régi idők FS E.550 Cinquantáját tartja nagyra? És ahogy mindannyian, méltán sorolja Kandó Kálmánt a vasútvillamosítás legnagyobbjai közé? Akkor Önnek is szól A nagy V.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.
1981. egyik szürke hétköznapján a Ganz-MÁVAG Vasúti Járműgyár Mozdonytervezési Osztályán összehívta a tervező csoportvezetőket a főkonstruktőr-osztályvezető.
Székesfehérvártól közúti tréleren szállították a budapesti kisvasút végállomásához, majd a közel tíz tonnás kocsiszekrényt egy száz tonnás daruval emelték a keskeny-nyomközű sínpárra.
A dízelmozdonyt nyolcévnyi dögsor után támasztották fel Szombathelyen.
Több Ganz-MÁVAG gyártmányú, 641-es sorozatú dízelmozdonyt is elért a végzet.
A már csak néhány működő 641-es közül most a 330-ast pofozták ki kívül-belül.
Volt idő, amikor egy bizonyos Ganz-Mávag nevű gyár Magyarországon Brazíliának gyártott motorvonatokat. Nem is volt az olyan (nagyon) régen... Indóház-visszatekintés eddig még nem publikált fotókkal!
A negyvenéves Csörgőket ünnepelték Székesfehérvárott.