A Westbahn kínai DDEMU-ja a Keletiben
Éppen egy éve tűnt fel Dunakeszin az osztrák vasúttársaság összegraffitizett villamos motorvonata. Ezúttal egy frissen festett szerelvény mutatta meg magát a fővárosi fejpályaudvaron.
Éppen egy éve tűnt fel Dunakeszin az osztrák vasúttársaság összegraffitizett villamos motorvonata. Ezúttal egy frissen festett szerelvény mutatta meg magát a fővárosi fejpályaudvaron.
Az első öt egységet Spanyolországban építik majd, a többihez pedig beszállítókat keresnek. Az esetleges egyezség megerősítené a kapcsolatokat azzal a céggel, amely korábban felvásárlási ajánlatot tett a Talgóra.
A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.
A cél, hogy a két szervezet egyesítse elméleti és gyakorlati tudásbázisát, elősegítse a BME hallgatóinak szakmai fejlődését, munkaerőpiaci integrációját, valamint a vállalati szakember-utánpótlást.
Legalábbis a piaci konzultációt már kiírták hozzá. Jöhetnek az újabb IC+-ok?
Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.
A spanyol kormány továbbra is szívósan próbálja megakadályozni, hogy magyar kézre jusson a nemzeti ereklye vasútijármű-gyártó, és a tavaszi, tapogatódzó tárgyalások után a Škoda Transportation Group konkrét ajánlattal jelent meg a színen.
A járművek egy részét a Dunakeszi Járműjavítóban szerelték össze. A beruházás a magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje.
A Magyar Vagon cégcsoport mögött az oroszokat sejtik Madridban, így a közlekedési miniszter azt mondta kormánya nevében, „mindent megtesznek” a magyarok megállítása érdekében.