Hamarosan indulnak a Leo Express Lengyelországon belüli járatai
Jövő márciustól Prágából Krakkón át egészen Varsóig lehet majd utazni a cseh magánvasút járataival. Jegyek már kaphatók.
Jövő márciustól Prágából Krakkón át egészen Varsóig lehet majd utazni a cseh magánvasút járataival. Jegyek már kaphatók.
A mexikóvárosi Felipe Ángeles nemzetközi repülőtértől Pachucáig vezető, huszonhárom kilométeres elővárosi szakasz építése márciusban kezdődött meg, most a motorvonatokra írtak ki tendert. Távolsági vonalak is épülnek.
Egyre több ComfortJet szerelvény áll forgalomba, eltűnik az eurocity-kategória, ezzel együtt a Hungária EC is. Cseh railjetek Prága és Budapest, Hamburg, Villach felé, majd májustól Koppenhágába is.
Egy friss uniós felmérés alapján sokan támogatják a tagállamok közötti vasúti infrastruktúra fejlesztését, a rövid és közepes távokon egyértelműen előnyben részesítve a nagysebességű vonatokat a repüléssel szemben.
Kétezer-harmincra már negyven railjet-szerelvényt fog használni az osztrák vasúttársaság az eredetileg tervezett 27 helyett.
A KTZ összesen 557 vasúti kocsit rendelt a svájci gyártótól, többféle kivitelben.
A megrendelt tizennégy Stadler-motorvonat 2026 végétől fokozatosan áll majd forgalomba Bécs és Salzburg között, akár kétszáz kilométer/órás sebességgel haladva.
Az első öt egységet Spanyolországban építik majd, a többihez pedig beszállítókat keresnek. Az esetleges egyezség megerősítené a kapcsolatokat azzal a céggel, amely korábban felvásárlási ajánlatot tett a Talgóra.
A Talgótól hatvanöt szerelvényt, az azokat mozgató mozdonyokat pedig a Siemenstől szerzik be. A bizonyos karbantartási szolgáltatásokat is magába foglaló szerződés összértéke 2,4 milliárd euró.
A svéd nemzeti vasúttársaság újabb két évre bízta meg a francia vállalatot a feladattal.
Három új, nagysebességű Stadler Smile motorvonattal pendlizhetnek Bécs és Villach között 2026 márciusától.
A magántársaság Prága és Cheb, valamint Prága és Železná Ruda között szolgáltathat tizenöt évig 2028 decemberétől.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak eddig tizennégy távolsági kivitelű KISS-t rendelt meg, melyek 2026 végétől állnak forgalomba Bécs és Salzburg között.
A három kilovoltos egyenáram mellett a huszonöt kilovoltos váltakozó áramról is üzemelhetnek majd a Stadler-szerelvények, ehhez viszont még át kell alakítani a cseh és szlovák vasúthálózat egyes szakaszait is.
A gigaberuházás finanszírozásához egy, a Szovkombankból, a Sberbankból és a VTB bankokból álló szindikátust hoztak létre.