Costa Concordia: több mint 26 év börtönt a kapitánynak

MTI/iho   ·   2015.01.27. 08:43

A Schettinóval szembeni vádak között szerepel a gondatlanságból elkövetett emberölés, a hajó és a tehetetlen utasok magára hagyása, a hatóságokkal való hiányos kapcsolattartás a katasztrófa óráiban. Az ügyészség Francesco Schettino azonnali letartóztatását is kérte a bíróságtól a vádlott esetleges szökésének megakadályozására. Az ügyészek hangsúlyozták, hogy Francesco Schettinónak kapitányként utolsóként kellett volna elhagynia a süllyedő Costa Concordiát.

Az utolsó utas csak a hajnali órákban tudott elmenekülni a hajóról, miközben a kapitány már órákkal korábban a partról nézte a Costa Concordia katasztrófáját. A súlyos balesetben 32 ember veszítette életét, köztük egy magyar zenész.

A vádbeszédben az ügyészség képviselői „óvatlan idiótának” nevezték Francesco Schettinót, hangsúlyozva, hogy „értelmetlen” döntéssel ő okozta a hajószerencsétlenséget. Az ügyészek emlékeztettek, hogy a kapitány a születésnapját ünneplő főpincérnek akart kedveskedni azzal, hogy az óriás tengerjáróval a toszkán Giglio szigeténél „bókolt”, vagyis túlzottan megközelítette a sziklás partszakaszt.

– Isten irgalmazzon Schettinónak, mi nem bocsáthatunk meg neki! – hangoztatták az ügyészek.

Francesco Schettino ügyvédje túlzottnak nevezte a több mint 26 év börtönt, megjegyezve, hogy ez életfogytiglannak felel meg, amelyet Olaszországban a többszörös gyilkosokra szoktak kérni. A védelem szerint nincsen szükség a letartóztatásra, mivel Schettino 2012 óta bizonyította, hogy nem áll szándékában megszökni a felelősségre vonás alól.

A 2013 tavaszán kezdődött perben több mint száz tanút hallgattak meg. Schettino majdnem minden tárgyaláson részt vett. A vádbeszéd alatt azonban nem jelent meg a bíróságon. A volt kapitány a hajószerencsétlenség egyetlen vádlottja maradt, miután tiszttársai vádalkut kötöttek. A Costa Crociere hajótársaság egymillió euró közigazgatási bírságot fizetett, valamint mintegy 84 millió euró kártérítést a túlélőknek és az áldozatok rokonainak. Az összesen 4229 főnyi utasközönség és legénység tagjainak 85 százaléka fogadott el eddig kártérítést.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.