Diszkont társaság, egyedi charter

iho/repülés   ·   2020.12.05. 12:00
DSC_0006cr

A Wizz tavasszal is repült speciális járatokat, például az Egyesült Államok felől hazatérőkkel, lehet, hogy most ellenkező lesz az irány. Mit jelenthet a „versenyképes ár”?

Új ajánlatot tett közzé a diszkont társaság: közleménye szerint ez „bizonyos belföldi és nemzetközi járatokra” szól, „amelyek a légitársaság jelenlegi hálózatán és azon túl is elérhetőek lesznek. A szolgáltatás céges utazásokhoz, több állomást érintő utakhoz, illetve országok közötti költözéshez is ideális lehet és teljesen személyre szabott szolgáltatást nyújt. 

Ezekben a nehéz időkben fontosabb a kényelmes és biztonságos utazás, mint valaha. A Wizz Air charterjárataival bármilyen vállalat megszervezheti tervezett utazását és akár 239 utassal is számolhat a fedélzeten. A maximális rugalmasság érdekében az útvonal és a járat időpontja is személyes igényekre szabható. Legyen szó kollégák üzleti útjáról, sportolók versenyeiről vagy külföldön rekedt utazókról, a charter szolgáltatás kényelmes és bármilyen egyedi igényhez alakítható utazási lehetőséget kínál, akár nagyobb csoportok számára is” – olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

Hasonló lehetőségekről beszél a kommünikében a Wizz kereskedelmi igazgatója, George Michalopoulos is: „Ebben a kihívásokkal teli évben gyorsan úgy igazítottuk a működésünket, hogy azzal tovább segítsük az utasaink hazajutását. Most pedig bővítjük szolgáltatásinkat, amelyekkel az egyéni utazókon túl a nagyobb csoportokat szeretnék kiszolgálni, akár sportcsapatokról, akár művészeti társulatokról, üzletemberekről, vagy állami tisztségviselőkről legyen szó.”

Az, hogy egy-egy cég egy-egy alkalomra repülőgépet bérel, nem számít különlegesnek, az ritkább, hogy nagyobb, bár egyfolyosós utasszállítót igényeljen, és ráadásul egy low-cost társaság járművét használja. De az is világos, hogy az ilyen – menetrenden kívüli – charterek feltételei a felek megállapodásán múlnak, és adott esetben a személyzetek képzettségének szinten tartása, a gépek mozgása a földi parkolás helyett lehet, hogy megéri egy légitársaságnak, akkor is, ha csak az üzemeltetési költségeket számolja fel. A közleményben is említett „versenyképes ár” ezt jelentheti.

Természetesen összegekről a Wizz közleményében nem esik szó, mint ahogy arról sem, mit jelent az elsőre kicsit meglepően hangzó „országok közti költözés”. Nos, a kereskedelmi igazgató is utal rá, hogy az ajánlat összefügghet a Covid-járvány okozta utazási gondokkal is. Tavasszal a társaság charter-járatai például az Egyesült Államokból hoztak haza ottrekedt magyarokat, amikor a normál transzatlanti légiforgalom már gyakorlatilag megszűnt. A közleményben felbukkan az az érdekes adat is, hogy a Wizz március óta közel ötven ilyen járatot indított (nyilván nem csak az Egyesült Államok felől), 3600 utassal.

Elképzelhető, hogy a légitársaság most már az ellenkező útirányokkal számol, vagyis azzal, hogy ha a vakcináknak hála, oldódnak a határátlépés feltételei, sokaknak kellene visszajutni oda, ahonnan haza kellett jönniük a járvány kitörésekor, miközben a nagy légitársaságoknak még nem éri meg feléleszteni minden járatot. A járvány idején alakuló forgalmi adatok is azt mutatják, hogy a hosszú távú hálózatok nehezebben térnek magukhoz, vagyis adódik majd egy időszak, amikor az ilyen speciális repüléseknek lesz közönségük.

Mint akkor beszámoltunk róla, a járvány kitörésekor, amikor a nagy légicégek sorra fújták le a járataikat, a business-ágazat nagyon is hasznosnak bizonyult, és fel is élénkült, amikor például egy-egy világcég kellett, hogy kimenekítse az embereit egy-egy Covid-sújtotta övezetből. Ami elképzelhető, az, hogy most a vállalatoknak szintén az ellenkező irányban lesz érdemes használniuk saját gépeiket vagy a bérelteket, vagyis, a bonyolult, átszállásos megoldások helyett ilyen közvetlen repülésekkel visszaköltöztetniük a központból egy-egy akár tengerentúli leányvállalatuk, telephelyük embereit. Ne felejtsük el, a Covid még sokáig meghatározhatja életünket, egy részlegesen helyreállt légiközlekedés idején is, és egyszerűen belátható igazság, hogy a plusz leszállás, átszállás mindenképp plusz kockázat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek