Dreamlinerek a Lufthansának: megérkezett az első!
A „Berlin” Frankfurtban: először alapos kabinátalakításon esik át, a légitársaság-csoport összesen 32 példányt rendelt a 787-esekből. Most már tényleg gőzerővel mehet a hosszú szünet után a gépek átadása.
Helyi idő szerint 11 óra 02 perckor, egy látványos áthúzás után érintette a frankfurti betont a D-ABPA: ezzel megkezdődött egy érdekes, új korszak a légitársaság, illetve a gyártó életében egyaránt.
Az átadás-átvétel procedúrája már hétfőn lezajlott Everettben, ezután kelt szárnyra Paine Field pályájáról a Boeing 787-9-es, amely a légitársaság-csoport életében az első a kompozitépítésű, nagy hatótávolságú gépek sorában, a gyártó részéről pedig ez a „delivery flight” világos jelzés a külvilágnak: igen, a hosszú kihagyás után valóban megkezdődhetett ismét a típus új példányainak forgalomba állítása. (Augusztusban már az American és a KLM is kapott gépeket.)
A Boeing szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye kiemeli a gép alacsony fogyasztását, nagy hatótávolságát (14 ezer kilométer) és ugyancsak alacsony károsanyag-kibocsájtást, és hogy eddig csaknem ötven cég választotta ezt a típust, több mint ezer példányban, a még legyártandó gépek listája 473. Ami a típus valóságos befolyására utal a globális légiközlekedésben: ezzel a típussal nem kevesebb, mint 325 új, non-stop útvonalat nyitottak meg a társaságok.
A Lufthansa összesen 32 példányt rendelt a 787-9-esből, ezek közül az első öt korábbi hírek szerint olyan gép, amit a légiközlekedési válság okán az eredeti megrendelők nem vettek át, a D-ABPA is három évvel ezelőtt még a Hainan számára készült volna el, majd a Vistara lett volna az üzemeltető. Ez a magyarázata annak, hogy miközben a gép már a Lufthansa színeit viseli, meg az új nevet: Berlin, a kabint azonban még át kell alakítani a légitársaság igényei szerint, ez történik majd a további hetekben a frankfurti műszaki bázison. Ezután néhány belföldi repülés következik a repülőszemélyzet és a kiszolgálók képzése érdekében, az első igazi, a géphez illő interkontinentális útja Torontóba vezet majd.
A következő 787-9-es a Frankfurt am Main nevet viseli, ahogy a friss felvételek mutatják a Boeing festőhangárjában. A 787-esek megrendelése egyébként a németek részéről akkor került igazán előtérbe, amikor világossá vált, hogy a 777X program, amelyben a Lufthansa ugyancsak érdekelt, éveket csúszik.
A hosszú távú hálózat megtámogatása azonban gazdaságos gépekkel elkerülhetetlen volt, különösen a hasonló kapacitású de négyhajtóműves A340-es állomány utódját kellett mindenképp megtalálni, olyan járatokra, amelyekhez nem kellenek az A380-as vagy 747-8-as óriásgépek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!