E-útdíj: bevezetés bohózat nélkül

iho/közút   ·   2013.01.25. 09:07

A kormányszóvivő szerint „négy-öt elképzelés formálódik” az elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetése kapcsán; döntés még nincs, de a rendszer a megfelelő időben elindulhat, és a tervezett költségvetési bevétel is befolyik – olvasható a Privátbankár.hu összefoglalójában.

Giró-Szász András csütörtökön este a Hír TV Rájátszás című műsorában elmondta: a kabinet szerdán első olvasatban tárgyalta a kérdést, még nem került pont a végére, egy következő ülésen zárják majd le.

Mindegyik változat két dologra egyértelmű választ ad: arra, hogy nem lesz bevételkiesés a költségvetésben, másrészt arra, hogy megfelelő időben be tudják vezetni a rendszert – emelte ki.

Arra a kérdésre, hogy lesz-e újabb tenderkiírás, azt mondta: „erről még nem született döntés, mert még nincs döntés arról, hogy melyik elképzelés a befutó”.

„A kormány arról döntött, hogy azt a bohózatot, ami végbement a pályázatot megnyerő, aztán az azt nem vállaló cég kapcsán, többet nem kívánja végigjátszani, és saját erőforrásokat felhasználva saját maga oldja meg ezt a problémát” – fogalmazott a kormányszóvivő.

Az e-útdíj-rendszer júliusi bevezetésének realitásáról azt közölte: a miniszterelnök, a nemzeti fejlesztési miniszter és a nemzetgazdasági miniszter is világossá tette, hogy semmiféle problémát nem okoz a 2013-as költségvetésben a kialakult helyzet. Ez annyit jelenthet, hogy 2013-ban be fogják vezetni a rendszert – fogalmazott. Hozzátette: a bevezetés időpontjára pontos dátumot nem tud mondani, de „időarányosan ugyanakkor kell bevezetni, ha ugyanakkora bevétellel számolnak”.

A Privátpankár.hu ezt úgy fordítja le, hogy a költségvetési törvény szerint a rendszernek júliustól 1-jétől kell startolnia és év végéig 75 milliárd forintos bevételre számít belőle a költségvetés, jövőre pedig 150 milliárddal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.