Emeletes vonatokkal Zürichbe

iho   ·   2014.02.14. 14:30
400px_db_ic_bombardier_twindexx

A Deutsche Bahn (DB) intercity-szolgáltatását üzemeltető leányvállalata, a DB Fernverkehr a napokban állapodott meg Baden-Württemberg szövetségi tartomány közlekedési és infrastruktúráért felelős minisztériumával arról, hogy a vasúttársaság a kanadai gyártótól megrendelt emeletes vonatokat használhatja a tartomány központját és Svájc legnépesebb városát összekötő úgynevezett Gäubahn-vonalon.

A DB Fernverkehr 2011 januárjában rendelt meg a Bombardiertől huszonhét kétszintes, ingavonatként használható intercity-szerelvényt 362 millió euró értékben. A most megkötött szerződés értelmében tizenhét szerelvény közlekedhet a két város között egyórás ütemben a 2017-es menetrendváltástól.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a Twindexx-szerelvények öt kocsiból, egy első-, három másodosztályú kocsiból, valamint egy szintén másodosztályú vezérlőkocsiból állnak. Egy vonaton 465 ülőhely áll majd az utasok rendelkezésére, ezek közül hetven ülés első osztályú. A szerelvények vezérlőkocsival ellentétes végén a DB 146-200-as pályaszámcsoportba sorolt TRAXX villamos mozdonyai biztosítják a vontatási energiát. A szintén Bombardier-gyártmányú villamos gépek teljesítménye 5600 kilowatt.

Stuttgart és Zürich között 2017 decemberétől a Bombardier emeletes intercity-szerelvényeit fogja járatni a DB<br>(látványterv: DB AG)

Hogy megfelelő mennyiségű menetvonal álljon a sűrűbb intercity-szolgáltatás rendelkezésére, a tartomány beleegyezett abba, hogy a DB Regio leállítsa a Stuttgart és a svájci határnál fekvő Singen között kétóránként közlekedő regionális expresszeket (RE). Ezt ellensúlyozandó, az intercityk meg fognak állni az addig az RE-vonatok által kiszolgált megállóknál, azonban így is képesek lesznek tartani a Stuttgart–Zürich táv jelenlegi körülbelül háromórás menetidejét. A kétszintes intercityket a regionális utasok helyi tömegközlekedési jeggyel, felár felszámítása nélkül igénybe vehetik majd. A DB ebből származó bevételkiesését Baden-Württemberg tartomány teljes mértékben kompenzálja. Az órás ütem a 2015. decemberi menetrendváltással megváltozik annak érdekében, hogy a stuttgarti főpályaudvar berlini, kölni, frankfurti, müncheni és nürnbergi csatlakozásai javulhassanak.

Baden-Württemberg tartomány közlekedési és infrastruktúráért felelős minisztere a bejelentés kapcsán elmondta, az emeletes intercityk bevezetése jelentős lépés a Gäubahn közlekedési kapcsolatainak javítása érdekében. Az utazók óránként vehetnek majd igénybe minőségi vonatokat, ráadásul a német és a svájci végállomásokon is jobb csatlakozások állnak rendelkezésükre a továbbutazáshoz. A miniszter azonban arra is kitért, hogy a regionális megállásokat használó szolgáltatás csak átmeneti megoldást jelenthet, mivel a DB a svájci féllel már korábban megállapodott a teljes útvonal menetidejének két óra tizenöt percre történő csökkentéséről.

A DB Fernverkehr vezérigazgatója arról beszélt, hogy 2017-től a Deutsche Bahnt választó utasok lényeges minőségbeli javulást tapasztalhatnak Stuttgart és Zürich között, több csatlakozással. A Bombardier emeletes szerelvényei a DB jelenlegi intercity-kocsijaihoz képest sokkal nagyobb kényelmet nyújtanak, kiváltképp a családok és a mozgásukban korlátozottak számára.

Az első kétszintes vonatot az előzetes megállapodásnak megfelelően már tavaly decemberben le kellett volna szállítania a Bombardiernek. A DB nemcsak a Gäubahnon vetné be az emeletes szerelvényeket: a Karlsruhét, Pforzheimot, Stuttgartot, Aalent és Nürnberget összekötő, kelet-nyugat irányú intercityken is használni szeretné – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek