Emirates: „agresszív expanzió”, egyre több óriásgép forgalomban
Újra induló járatok, 124 desztináció. A társaság átvette százhuszadik A380-asát. Megint működik a Dubai International 1-es terminálja, startolhat az indiai forgalom.
A növekvő utazási kedv jeleként és eredményeként erősíti az Emirates a hálózatát, adja hírül a társasági közlemény, az amerikai visszhang kicsit drasztikusabban fogalmaz: az Emirates „agresszív expanzióba kezdett”. A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint az Emirates jelenleg globálisan 115 úticélt szolgál ki, ami július végére 124 desztinációra bővül, heti 880 járattal.
Július 2-án újra indulnak a járatok Phuketra (Thaiföld), illetve az Emirates július 22-én elindítja közvetlen járatát Dubaj és Florida második legnagyobb városa, Miami között. További régi-új járatok júliusban: Velence, Mexico City, Lyon és Málta.
Más források kiemelik: a légitársaság számára rendkívül fontos volt, hogy a dubaju hatóságok épp a mai naptól megszüntették a korlátozásokat Indiával kapcsolatban. A szubkontinenssel, az utazási igényeket tekintve, a társaság a legfontosabb piacát nyeri vissza, és ez valóban valószínűvé teszi, hogy az Emirates visszanyerheti „békeidős” forgalmának kilencven százalékát.
Ami szintén a válság levonulásának jele: a közlemény külön kitér arra, hogy visszatérnek az Emirates közkedvelt óriásgépei is. A nyári szezonban az A380-asokat a következő városokba indítja el a légitársaság: Kairó, Dzsidda, Amman, Guangzhou, London Heathrow, Manchester, Frankfurt, Bécs, Párizs, München, Moszkva, New York JFK, Los Angeles, Washington D.C. és Toronto.
Mint ismert, a Dubai központú légitársaság a kétszintes óriásgép messze legfontosabb felhasználója, és friss hír szerint a napokban vette át a 120. példányát. Miközben az A380-ast üzemeltető légitársaságok többsége időlegesen, olykor véglegesen kivonta a forgalomból ezt a típust, az Emirates jelenleg is huszonkettőt repültet, többek közt Heathrow-ra is, noha az Emirátusokat a brit hatóságok még a vörös kategóriába sorolják. A gyártás leállásának közeledtével várható az utolsó gépek átadása is az Airbus részéről, idén még egy, jövőre további három, utóbbiakon már prémium-economy osztály is lesz, a társaság tavalyi döntése nyomán.
Ugyancsak az erősödés fontos jele és tényezője, hogy egyre nő a forgalom a Dubai International repülőtéren. A nemzetközi utasszámot tekintve korábban globálisan vezető légikikötő az igazgató nyilatkozata szerint legszerencsésebb esetben idén már negyvenmilliós forgalomra számít, de elégedettek lesznek a reálisan várható 28 millióval is. Ennek jegyében csütörtökön újra megnyitják a járvány okozta visszaesés miatt lezárt 1-es
Még egy fontos információ a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményből: az Emirates jelenleg heti három járatot üzemeltet Budapest és Dubaj között, szerdán, pénteken és vasárnap, így az ázsiai és afrikai úti célok is kényelmesen elérhetőek a magyar utasok számára. A budapesti járat 16:00-kor indul, és helyi idő szerint 23:20-kor landol Dubajban. Visszafelé a budapesti járat dubaji idő szerint 10:30-kor indul, és Budapesten 14:25-kor landol.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!