Fényvonatozzon a budai hegyekben!

iho/vasút   ·   2022.12.31. 09:00
00_fenyvonat_gyermekvasut

A téli szünet végéig mindennap várja a kirándulókat a Gyermekvasút. Január 8-áig jár a két feldíszített karácsonyi kocsi, közülük az egyik külső világítást is kapott, így igazi fénykocsiként fut a síneken. Több este az utolsó járatban fényvonat közlekedik, valamint három hétvégi napon nosztalgiavonatokat is indítanak.

Az egyedi díszítésű karácsonyi kocsik a téli szünet végéig mindennap közlekednek: a menetrendben meghirdetett hagyományos személyvonatokban lehet ezekkel a hangulatos járművekkel utazni, melyek óránként indulnak a végállomásokról.

A december közepi bemutatkozás sikere után ismét fényvonatozásra invitál a Gyermekvasút a téli szünetben. December 31-én, valamint január 3-án, 6-án és 8-án este az egyik feldíszített karácsonyi kocsiból és az Mk48-as dízelmozdonyból álló különleges szerelvény közlekedik a napi utolsó menetrendszerinti járatokban, Hűvösvölgyből 16:10-kor, Széchenyihegyről 17:03-kor indul.

A kisvasút-barátoknak is készülnek a budai hegyekben: december 31-én, január 7-én és 8-án forgalomba áll hazánk legöregebb C50-es dízelmozdonya is, nosztalgiavonatával naponta kétszer indul majd a végállomásokról.

Újév napján változik az üzemidő, vasárnap az első vonatok a szokásosnál egy órával később, Hűvösvölgyből 10:10-kor, Széchenyihegyről 11:03-kor indulnak.

A menetrend a Gyermekvasút honlapján érhető el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.