Fontos csigolyák hiányoznak
Sehogy sem áll a Csepel-szigeti gerincút halásztelki ága. A szigeti gerincút majd egyszer az M0-ás autóúttól a sziget déli részén levő Lórévig fog tartani. Idén januárban az útból átadtak egy hat kilométeres szakaszt, a szigetszentmiklósi ág első részét. A halásztelki ágat akkor az év második felére ígérték, körülnéztünk hát, hogy ömlik a beton, hogy dübörögnek a gépek!
Az építkezés 2010 tavaszán indult meg a területkisajátítások végeztével. Akkor bő egy évet ígértek, hogy elkészüljön a teljes, 4,6 milliárdos beruházás. A két kilométeres halásztelki ág kivitelezése végül 2011. május 11. és 2012. május 25. között kellett volna, hogy megvalósuljon. A munkálatokat ugyan elkezdték, de (és most utalnánk az Indóház magazin júniusi számában megjelent, Vasútépítés Kőműves Kelemen módra című cikkre) olyan románosan félbemaradt.
Áll egy félkész felüljáró az M0-ás fölött, van egy félkész és egy körvonalaiban már felismerhető körforgalom, valamint néhány száz méter aszfaltcsík. A területen egyáltalán semmi mozgást nem tapasztaltunk, fotóriporterünk csak egy kutyákat sétáltató bácsival találkozott. A munkagépek tavaly októberben vonultak le a területről, azóta sem tértek vissza.