Fűtött épületben várhatnak a határon rekedt kamionosok

MTI   ·   2012.02.05. 12:14

A rendőrség kérésére megnyitották Udvar település művelődési házát a közeli határátkelőnél rekedt kamionsofőrök számára, hogy a hidegben ne a járműveikben várakozzanak. A sofőröknek teát osztanak – közölte Garamvölgyi László, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője vasárnap délelőtt. A mintegy félszáz kamionos azért vesztegel már második napja a horvát határ magyar oldalán, mert a horvát hatóságok az ottani hóhelyzet miatt a 7,5 tonnánál nagyobb összsúlyú járműveket nem engedik belépni az országba.

A horvát hatóságok rendelkezése miatt az Udvar-Dubosevica közúti határátkelőhelyen 45-50 kamion rekedt az úton, üzemanyaguk fogytán van. A rendőrség ezért arra kérte az udvari önkormányzatot, nyissa ki a sofőröknek a helyi művelődési házat, ahol melegedhetnek, és kivárhatják a közúti forgalomkorlátozás feloldását.

A kamionok és a teherautók kizárólag Letenyénél tudnak belépni Horvátországba, a személygépkocsik forgalmát viszont nem korlátozták. A horvát hatóságok azonban ellenőrizhetik, hogy a járműveknek van-e hóláncuk.

A szóvivő szerint a magyar oldalon sehol nincs szükség a járművek belépésének korlátozására, az átkelőkhöz vezető utak mindenütt jól járhatóak, könnyen megközelíthetőek. Az ország valamennyi határátkelője nyitva van, a ki- és belépés zavartalan, hosszabb várakozásokra egyetlen helyen sem kell számítani. Hozzátette, mintegy félórás csúszással, de megnyitott a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Lónya időszakos határátkelőhely is. Az átkelőt vasárnap reggel azért nem tudták megnyitni, mert a szolgálatba érkező határőrök Barabás település közelében a nagy hóban elakadtak, és ki kellett őket szabadítani.


Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.