Hosszú kamiont tesztel az MAN

B. Cs.   ·   2012.11.17. 14:00
143722_1_800x600k

Októbertől egy 25,25 méter hosszú, alkatrészekkel megpakolt szerelvény jár a németországi Dachau és Salzgitter logisztikai központok között. A hatszáz kilométeres szakaszon az MAN a hosszú szerelvény kereskedelmi, gazdasági és ökológiai hatását méri fel. A jármű 40 százalékkal több árut tud elszállítani, annak ellenére, hogy 40 tonnánál nem lehet nagyobb az össztömege.

Spórol és kevésbé szennyez <br />(fotó: ampnet)

Három hagyományos kamion munkáját két hosszú szerelvény képes elvégezni, így takarékosabb, csökken a közúti infrastruktúra terhelése, valamint kevesebb szén-dioxid károsítja a környezetet. A tesztben az MAN egy 440 lóerős, cserefelépítményes háromtengelyes TGX-et használ, amelyhez egy hagyományos félpótkocsit csatoltak.

A járművet az MAN egyik alvállalkozója, a marsbergi Große-Vehne üzemelteti, a sofőr a különleges munkának megfelelő oktatást kapott. A kamiont elektronikai segédeszközökkel vértezték fel, rendelkezik elektronikus menetstabilizátorral, távolságtartó tempomattal, vétlen sávelhagyásra figyelmeztetővel és útviszonyokhoz alkalmazkodó lengéscsillapítással - adta hírül MAN.

Kapcsolódó hírek

Közút Ellátási lánc Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás Szállítmányozás

Hidrogénüzemű nyergesvontatóval szállíthat a Waberer’s Csoport

iho/közút   ·   2025.02.01. 14:00

A szlovákiai Mobility & Innovation Production által kifejlesztett jármű mérföldkőnek számít a környezetbarát szállítmányozásban, az üzemanyagcellás járművek töltési ideje ugyanis a megfelelő infrastruktúra esetén töredéke a jelenlegi akkumulátoros hajtásláncú járművekének.