Katasztrófa a terrortámadás árnyékában

Daka Olga   ·   2011.11.12. 17:11
nov12

Tíz éve ezen a napon egy American Airlines járat, alighogy felszállt a New York-i John F. Kennedy repülőtérről, Queens közelében lezuhant. 265 ember vesztette életét. Bár az első sokk hatása alatt sokan azt feltételezték, hogy terrortámadás történt, ami érthető, hiszen csak két hónap múlt el a szeptember 11-i tragédia után, a valódi okokat gyorsan kiderítették: pilótahiba és esetleg az előzőleg felszállt repülőgép turbulenciája.

Az 587-es járat 9:14-kor szállt fel reggel, a Dominikai Köztársaságba tartott 260 utassal és a személyzettel.

Felszállás előtt

Az Airbus 300-as előtt volt egy Japan Air 747-es, amely szintén a 31-es pályát használta. Megvolt közöttük a szükséges négymérföldnyi távolság, a 747-es mégis némi turbulenciát okozott, amibe az Airbus belefutott egy perccel az elemelkedés után.

A gépet vezető másodpilóta durva lábpedálmozdulatokkal túlreagálta a turbulenciát, az oldalkormány hirtelen és teljes kitérítései pedig túlterhelték a függőleges vezérsíkot. A vezérsík az oldalkormánnyal együtt letört, és bezuhant a Rockaway-öbölbe. A függőleges stabilizátor nélküli gép kormányozhatatlanná vált, és a földbe csapódott.

Az 587-es járat utolsó perceiben Kevin McKeon a házában időzött Queensben, a Rockaway-félszigeten. Háza egyszer csak felrobbant, amint a repülőgép rázuhant: őt a detonáció kirepítette az udvarra. Összesen tíz ház gyulladt ki egyszerre, amelyekben öt ember vesztette életét a repülőgépen utazó 260 utason kívül.

Ez a katasztrófa Rockawayt különösen súlyosan érintette, mivel ez a közösség még nem gyógyult ki a szeptember 11-i terrortámadás sokkjából, amelynek következtében lakosaik közül 65-en haltak meg.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.