Kényszerleszállást hajtott végre az Air Canada Boeing 767-ese Madridban
A kanadai légitársaság C-GHOZ lajstromú, harmincegy éves gép személyzete nem sokkal a felszállás után döntött arról, hogy visszatér Madridba. A 767-es ezt követően a spanyol fővárostól dél-keletre kezdett el várakozni.
Az Air Canada 837-as járata, amely a spanyol főváros legnagyobb repülőteréről, a madridi Barajas Nemzetközi Repülőtérről indult volna a Toronto Pearson Nemzetközi Repülőtérre, eleve csak késve tudott felszállni, egy korábbi drónészlelés miatt.
A Sky News-nak a spanyol légiforgalmi irányítók szakszervezete azt mondta, hogy a futómű egy része levált és az egyik hajtóműbe került, amely emiatt meghibásodott.
A hírekre reagálva az Air Canada a hírcsatornának megerősítette, hogy a személyzet hajtóműproblémát jelentett, az egyiket le is kellett állítani, és hogy a felszálláskor szétszakadt az egyik futómű kerekén lévő gumiabroncs, valószínűleg ennek a részei jutottak be a hajtóműbe, amitől az meghibásodott. Később az egyik utas arról posztolt a Twitterre, hogy a spanyol légierő F-18-as vadászgépe a Boeing 767-es mellé repült, hogy ellenőrizzék a futóművek állapotát.
A gép közel négy órán át várakozott a légtérben, mire sikerült elegendő üzemanyagot elégetnie a megengedett legnagyobb leszállótömeg eléréshez (MLW - Maximum Landing Weight). A személyzet nem sokkal 20 óra után az egyetlen működő hajtóművel biztonságosan landolt a madridi repülőtéren, a Ruptly élő közvetítése szerint tűz nem keletkezett a földet érés, megállás után. A gépet a futópályán tűzoltók vették körbe, az utasok vészcsúszdán keresztül hagyták el a fedélzetet, ahol egyébként összesen 128-an tartózkodtak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!