Kényszervonatozás, ugyanannyiért
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint megrendelő döntése értelmében június 1-től – szombattól – kezdődően az 1260 Győr-Budapest autóbuszvonalon a járatok közlekedése megszűnik – írja a kisalföldi portál.
A Győr-Budapest vonal agonizációja évekkel ezelőtt elkezdődött: már 2009-ben felvetődött, hogy a minisztérium megszünteti a kisalföldi megyeszékhely és a főváros között közlekedő buszokat.
2011 végén a járatok erőteljes megritkítása újra felvetődött, de december 11-től akkor még megrendelte a szaktárca a változatlan menetrendet.
A buszok megritkítása és a „kényszervonatozás” elrendelése végül tavaly április közepétől lépett életbe: bő egy éve a Budapest–Győr autóbuszvonalon mindössze egyetlen járat közlekedik mindennap.
Ezenkívül a fővárosban tanulók igényeit figyelembe véve a hét utolsó tanítási napján, valamint az első tanítási napot megelőző munkaszüneti napon négy járatpárból választhatnak az utasok – június 1-ig.
A soproniak és a csornaiak ennél rosszabbul jártak: 2012. április 15-től ők közvetlenül csak vonattal juthattak el a fővárosba, a Budapest-Győr-Csorna-Sopron útvonalon már több mint egy éve nem közlekednek a távolsági járatok.
Május közepétől a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok használata esetén kötelező lesz gyorsvonati pótjegyet váltani. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Győr-Budapest között közlekedő vonatokon garantáltan nem lesz olcsóbb az utazás, mint a jelenleg még közlekedő távolsági buszokon.
A két város között egyébként is ritka személyvonatokat nem valószínű, hogy sűrűn igénybe vennék az utasok, mivel ezek a szerelvények egyrészt a Déli pályaudvarra futnak be, másrészt a menetidejük közel három óra – írja a kisalföld.hu.