Képeslap Olaszországból

iho/vasút   ·   2011.07.13. 07:57
kiskep

Olvasónk, Kovács Balázs küldte el nekünk Olaszország-szerte, pályaudvarokon készített felvételeit, amelyből most egy válogatást adunk közre. A képeken helyi személyvonatok, nagysebességű szerelvények és tolatómozdony is helyt kapott – a taljánok vasúti járműparkjáról sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy egyhangú.

Rögtön egy kakukktojás, az FS egyik tolatómozdonya. A dízel járművek kisebbséget alkotnak, ugyanis a pályák kétharmada villamosított

Az olaszok adnak a külcsínre: szemet gyönyörködtető a színek összhangja a távolsági vonatoknál. A zártárcsa mutatja, hogy tolt vonati üzemmódról van szó. A 464-es sorozatú mozdonyból már összesen 538 példányt rendelt az FS a Bombardier-től, amelyek közül több mint 350 már forgalomba állt

Helyi járatként közlekedő FIAT motorvonatból összesen 787 készült, de a legfiatalabbak is elmúltak már 30 évesek, igaz, felújításokkal az utasteret soknál modernizálták

A könnyen megjegyezhető sorozatszámú, E444-es mozdony beceneve Teknős. A 110 szériajárműből 97-et átalakítottak nagysebességű üzemre, ezeket IC és expresszvonatok élén láthatjuk

Olasz vasúti beszámoló nem múlhat el nagysebességű motorvonat, de főként az új szerzemény, a Cápa nélkül. Az Alstom ETR 600-asa mindent tud, ami csak szem-szájnak ingere: billenőszekrényes, többáramnemű, legnagyobb sebessége 250 kilométer óránként

Az AnsaldoBreda által a kilencvenes évek derekán készített 402A sorozatból negyven állt menetrend szerinti forgalomba. Legnagyobb sebességük 220 kilométer/óra. A színharmónia itt is kitűnik

Itthon ritka látvány az ilyen, de a kép tanúsága szerint Itáliában sem gyakori: takarítószemélyzet mossa a mozdonyt. A háttérben egy AV (alta velocitá, azaz nagysebességú) vonat

Kapcsolódó hírek