Kolozsvár kontra Carpatair: vita jégről és seprűről

iho/repülés   ·   2011.10.18. 14:56

A reptér vezetésével való konfliktusa miatt beszünteti kolozsvári járatait a Carpatair fapados légitársaság, amely bezárja ugyanakkor kolozsvári irodáját is – adja hírül a kolozsvári magyar napilap, a Krónika. A társaság e lépését az váltotta ki, hogy David Ciceo, a repülőtér parancsnoka nem engedte felszállni egyik gépüket, a parancsnok szerint azért, mert a pilóták nem voltak hajlandóak letakarítani a jégréteget a gép szárnyairól.

A Carpatair közlése szerint viszont visszaélés történt, emiatt pedig a légiközlekedési hatóságnál tesznek panaszt. Kártérítést követelnek ugyanakkor a Kolozsvár-Temesvár járatuk késése miatt is. „Az elfajult konfliktus miatt a cég úgy döntött, hogy nem indít Kolozsvárról járatokat” – áll a közleményükben.

David Ciceo, a reptér parancsnoka azt állítja: a cég az utasai életét veszélyeztette azzal, hogy nem takaríttatta le a gép szárnyaira fagyott jeget, sőt a pilóták – a szabályokkal ellentétesen – egy seprűvel próbálták a jégréteget eltávolítani a szárnyakról. „Szombaton ugyanez történt, végül megvárták, hogy a napsütés olvassza le a jégréteget. Hétfőn ismét megtagadták a jégréteg letakarítását, emiatt nem engedélyeztük a felszállást. A hétfői járat végül tíz óra helyett 11.49-kor indult” – mondta Ciceo. Hozzátette: ez mindössze 700-800 euróba került volna a cégnek, amely azonban nem akartak kifizetni.

A Carpatair ezzel szemben azt állítja, hogy semmi szükség nem volt a parancsnok által követelt műveletre. Mint írták: David Ciceo vélhetően azért akadályozta járatukat, mert korábban az Európai Bizottságnál tettek panaszt egy húszmillió eurós állami támogatás miatt, melyet egy konkurens cégnek juttatott a kolozsvári repülőtér.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.