Kopott gumi, hibás tachográf, vak tolatólámpa
A leggyakoribb probléma a kopott vagy sérült gumiabroncs volt, de találtak az ellenőrök olyan rossz műszaki állapotban lévő autóbuszt is, ahol a jármű két oldalán a tengelytávolságok között 62 milliméter eltérést mértek. Volt jármű, amelynek tachográf készüléke hibásan, a tolatólámpa hang- és fényjelzése pedig egyáltalán nem működött, illetve olyan autóbusz is, ahol a csomagtér ajtaja hiányzott, ezt egy oda nem illő lappal helyettesítették. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatala, a fővárosi és megyei kormányhivatalok, illetve a társhatóságok közreműködésével megtartott országos közúti ellenőrzési akció célja a rossz műszaki állapotban lévő autóbuszok arányának visszaszorítása, a közúti közlekedés biztonságának javítása volt.
Az Euro-Contrôle-Route az európai közúti közlekedési ellenőrzést végző hatóságokat, felügyeleteket tömörítő szervezet. Magyarország képviseletében a Nemzeti Közlekedési Hatóság csaknem 2,5 éves megfigyelői státusz után, 2008. január 1-je óta teljes jogú tagja az együttműködésnek.