Legyártották az utolsó Tu-154-est
·
2013.02.19. 20:42
Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot.
Ezzel a sorozatgyártás befejeződik – közölte a gyár szóvivője a RIA Novosti hírügynökség keddi jelentése szerint. Hozzátette, hogy az üzemelő gépek javítását még évekig el kell látni.
A Tupoljev Tu-154 volt a leghosszabb ideig sorozatgyártott utasszállító gép. A közepes - 5280 kilométeres - hatótávolságú, három sugárhajtóműves repülőgépet az 1960-es évek közepén tervezték, és 1970-ben állították szolgálatba. Az elmúlt több mint négy évtizedben körülbelül ezer darabot gyártottak a megbízhatóságáról híres gépből.
A Tu-154 a szovjet és később az orosz légitársaságok fő utasszállítója volt, a szovjet érában az Aeroflot utasainak felét ilyen gép szállította. A repülőgépet mintegy 17 külföldi légitársaság is vásárolta és üzemeltette.
Óránkénti 975 kilométeres utazósebességével a Tu-154 korának egyik leggyorsabb polgári repülőgépe volt. Egy-egy példány élettartama 45 ezer üzemóra volt, de utólagos javításokkal 80 ezer órát is repült. Várhatóan 2016-ig fogja még szelni az eget, bár a zajártalmi előírások miatt Nyugat-Európában és több más térségben az utóbbi években betiltották használatát, így csak bizonyos módosított modellek repülhetnek.
Ezzel a sorozatgyártás befejeződik – közölte a gyár szóvivője a RIA Novosti hírügynökség keddi jelentése szerint. Hozzátette, hogy az üzemelő gépek javítását még évekig el kell látni.
A Tupoljev Tu-154 volt a leghosszabb ideig sorozatgyártott utasszállító gép. A közepes - 5280 kilométeres - hatótávolságú, három sugárhajtóműves repülőgépet az 1960-es évek közepén tervezték, és 1970-ben állították szolgálatba. Az elmúlt több mint négy évtizedben körülbelül ezer darabot gyártottak a megbízhatóságáról híres gépből.
A Tu-154 a szovjet és később az orosz légitársaságok fő utasszállítója volt, a szovjet érában az Aeroflot utasainak felét ilyen gép szállította. A repülőgépet mintegy 17 külföldi légitársaság is vásárolta és üzemeltette.
Óránkénti 975 kilométeres utazósebességével a Tu-154 korának egyik leggyorsabb polgári repülőgépe volt. Egy-egy példány élettartama 45 ezer üzemóra volt, de utólagos javításokkal 80 ezer órát is repült. Várhatóan 2016-ig fogja még szelni az eget, bár a zajártalmi előírások miatt Nyugat-Európában és több más térségben az utóbbi években betiltották használatát, így csak bizonyos módosított modellek repülhetnek.