Lezuhant a Berkut-kötelék egyik Mi-28-asa

iho   ·   2015.08.03. 08:45
cim

Így szállt ki az égő roncsból az életben maradt pilóta. A videó megtekintése csak nagykoróúaknak ajánlott!

Korábban írtuk:

Sajnálatosan látványos videó látható a megosztókon egy oroszországi katonai forgószárnyas balesetéről. A Mi-28N típusú kétszemélyes támadó helikopter, a Magyarországon is használt de már hadrendből kivont Mi-24-es utódja, a Berkut- – Arany Sas – kötelék egyik gépeként repült Moszkvától 170 kilométerre délkeletre, az Aviadarts 2015 nemzetközi katonai találkozó nyilvános bemutatójának részeként, egy katonai lőtéren. A helikopter a program befejezése, az infracsapdák kilövése után és az oszolj-manőver közben vált ki a formációból, és onnantól kezdve láthatóan irányítását vesztve pörgött lefelé a becsapódásig.

Az valószínű, hogy a farokrotorral volt baj

A zuhanást majd az ezt követő tüzet a személyzet két tagja közül csak az egyik élte túl, ő is súlyos sérülésekkel, a gép parancsnoka, Igor Butenko alezredes életét vesztette. Az életben maradt másik pilóta egyes hírek szerint azt mondta, hogy a baleset amiatt következett be, mert a gép hidraulika-rendszere mondta fel a szolgálatot. Egy másik híradás szerint viszont épp a kilőtt infracsapdák egyike találta el a gép farokrotorját, emiatt kezdett megállíthatatlan pörgésbe a helikopter.

A kötelék két gépe egy korábbi bemutatón

A bemutató közönsége a lezuhanás helyétől mintegy két kilométerre volt, tehát a nézőket nem fenyegette veszély. Az orosz légierő parancsnoka, Viktor Bondarjev letiltotta a típust, a Mi-28-asok további repülése vizsgálattól függ.

Az AP hírügynökség arra emlékeztet, a szovjet katonai repülés több súlyos balesetet volt kénytelen elkönyvelni az elmúlt hónapokban, csak nyáron ez volt a hetedik komoly repesemény. Júliusban, mint arról portálunk is beszámolt, egy Tu-95-ös bombázó zuhant le, mert felszállás után, feltehetően az üzemanyagrendszer hibája miatt, mind a négy hajtóműve leállt.

A Berkut 1992-től Mi-24-esekkel kezdte a formáció-repülést

Korábban egy másik légcsavaros-gázturbinás stratégiai bombázó túlfutott a pályán, egy harmadik katasztrófa egy Szu-24-es változtatható szárnyállású támadó gépet ért, ezeken kívül két MiG-29-es zuhant le és egy Szu-34-es is lerohant a pályáról, de az utóbbi három eseménynek nem volt halálos áldozata.

Sok az új gép, kevés a földi személyzet?

A hírügynökség szakértőkre hivatkozva azt állítja, a balesetek az üzemeltetési háttér nehézségeivel függnek össze: miközben a nyugattal való új szembenállás miatt az orosz elnök utasítására erőltetett ütemben adják át a hadseregnek az új technikai eszközöket, a légierőnek az új gépeket, nagy a hiány a kvalifikált műszakiaknál, és ezért válik egyre kevésbé biztonságossá a technika üzemeltetése. Különösen azután, hogy a korábbi katonai reform során sok embert elbocsátottak a fegyveres erők kötelékéből.

A Berkut-formáció 1992 óta repül, kezdetben Mi-24-eseket használtak, később tértek át az új típusra. Amint ez a 2012-es felvétel mutatja, eredetileg hat géppel repülték a programjukat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek