LMP: hibás döntés a buszos felár

MTI   ·   2012.09.04. 17:13

Az LMP frakcióvezetője arra emlékeztet közleményében, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése szerint szeptember 1-jétől autóbuszos felárat kell fizetni a Budapest-M1 autópálya-Győr, a Budapest-M1 autópálya-Szombathely, a Budapest-M3 autópálya-Nyíregyháza, és a Budapest-M5 autópálya-Szeged vonalakon.

Hozzáteszi, hogy az indoklás szerint ezt egyelőre ott vezetik be, ahol a busz mellett van könnyedén igénybe vehető vonat. Eközben az emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos vonatjáratokon fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A szaktárca szerint nőni fognak a szolgáltatók bevételei, és kismértékben csökkennek a költségvetés kiadásai – írja a politikus.

Az áprilisi vasúti menetrendváltást követően a kormány a most bevezetett autóbuszos felárral a megmaradt, jól kihasznált buszjáratok utasaira rak újabb terhet – jelenti ki Jávor Benedek. Hangsúlyozza, hogy az LMP a vasútról szóló Fehér Könyvben is felhívta arra a figyelmet, hogy a kormány továbbra is a nagyrészt közpénzből fenntartott közösségi közlekedési szolgáltatókat versenyezteti egymással.

A Lehet Más a Politika szerint viszont a vasúti és a buszos közlekedés igazi versenytársa a környezetre és társadalomra komoly terheket rovó egyéni, autós közlekedés, amellyel csak egy együttműködő vasúti és buszos közlekedés tud versenyre kelni.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.