Lufthansa: három óriásgép mégsem kell?

iho   ·   2013.10.08. 15:00
A380_Lufthansa_cimkep

A Flightglobal az Aibus adataira támaszkodva azt állítja, hogy a Lufthansa az eredeti 17 helyett csak 14 kétszintes óriás utasszállítót vesz az Airbustól. Más adatbázisokban is látható a különbség olyasformán, hogy a háromgépes különbözet a táblázatok opció-kategóriájába került, vagyis valamikor lehívható megrendelésként, amelynek azonban még nincs rögzített szerződése és financiális háttere.

A Lufthansa jelenleg tíz A380-ast üzemeltet, eredeti rendelése 15 volt, ezt egészítette ki 2011-ben még két géppel, de a jelek szerint most viszont ez csökken 14-re.

Lufthansa A380-as: nagy befogadóképesség négy hajtóművel

A típusból összesen 259 gépre van megrendelés, a leszállított példányok száma 111. Amint arról az iho/repülés is beszámolt, a júniusi párizsi repülőszalonon az európai gyártó saját A380-asainak egyike egy új kampány jelmondatával mutatkozott a nézők és a szakma előtt: „Own the sky!”, vagyis: Birtiokold az eget! A szlogen és az eladási kampány kifejezetten a világ jelenlegi legnagyobb óriásgépére lett kihegyezve, a szakmai lapok szerint ezzel egyértelműen jelezve, hogy az Airbus elégedetlen a megrendelések alakulásával.

A Flightglobal azt is megjegyzi, hogy a német társaság – amely egyébként az egyetlen, amely a jelenleg a piacon kapható mindkét óriásgép-típust üzemelteti – 19 példányt rendelt a Boeing 747-es új változatából, a 747-8-asból.

A németek óriásgépe volt az első és egyelőre az utolsó, amely egy bemutató erejéig leszállt Ferihegyen<br>(fotó: Somogyi-Tóth Péter)

Közben azonban erről a típusról is elterjedtek olyan hírek, miszerint a németek visszamondanának a még le nem szállított Jumbókból, amelyekre egyébként az A380-ashoz képest is kevesebb a megrendelés, és az a hír is járja, hogy a Boeing a gyártás lezárását fontolgatja.

A szupernagy befogadóképességű gépekhez képest sokkal nagyobb a kereslet az eleve kevesebb kerozint fogyasztó, de az óriásokkal immár összeghasonlítható teljesítményű konstrukciók iránt, amelyek két hajtóművel tudnak 350-400 vagy ennél is több utast szállítani 10-15 ezer kilométeres vonalakon. A Lufthansa maga is ezt a trendet követte, amikor szeptemberben 34 777-9X és 25 A350-900 vásárlásáról döntött.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.