Majdnem ütközés Chicagóban
Az AvWeb közlése szerint a súlyos incidens még decemberben történt, a földön, Chicago második legnagyobb repülőterén, amikor a Midway torony egy, a Southwest korábban leszállt 737-esének engedélyezte a 31R pálya keresztezését, miközben ugyanazon a betonon már elemelkedési sebesség közelében robogott egy Learjet üzleti gép. A torony sem az utasszállítót nem szólította fel megállásra, sem a business jetet a felszállás megszakítására.
A Boeing 737-es személyzete szerencsére észrevette a közeledő gépet és még idejében megállt, hogy elkerülje a balesetet.
A nemzeti közlekedésbiztonsági testület, az NTSB becslései szerint a két gép közt a távolság 87 méter, a Learjet repülési magassága a majdnem találkozáskor 18 méter volt.
Az incidens hangfelvételén az is hallható (s ez is furcsa mozzanat), hogy amikor a Southwest pilótája jelenteni akarta a történteket, az irányító egyszerűen nem volt hajlandó tudomásul venni a közlést. Csupán azt hajtogatta, hogy a 737-es váltson át a gurulást ellenőrző irányítók frekvenciájára. A Southwest személyzete végül is ezen a frekvencián jelezte, hogy jelenteni fogja az eseményt.