MAN Lion’s Intercity LE hazai (világ)premier

Kiss Bertalan   ·   2021.11.03. 12:10
DSCN6746

Az előzetes bemutatót követően, nem egészen egy héttel, csendben megérkezett az első két demojármű is Magyarországra, amelyek most a lehetséges ügyfelek rendelkezésre állnak, hogy akár mindennapos forgalomban is kipróbálják azokat. A csendes bemutató az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. fóti telephelyén volt.

Újragondolt koncepciók

Az MAN Lion’s Intercity LE valóban érdekes jármű: háromlépcsős utastér-kialakítással készült. A második ajtóig alacsonypadlós, dobogóra és kerékjárati dobra helyzett ülésekkel, majd az alacsony belépésűeknél szokásos, magasabb padlózat következik, míg a hátsó tengely mögött, a gépészet miatt ismét egy magasabb rész következik. Már-már turistabuszos üléspozícióval, az úttesthez mérten.

A legnagyobb belmagasság 273 centiméter, a második ajtóig, míg a teljes magasság tetőklímával 3425 milliméter – kicsit elgondolkoztató –, mert szinte centire azonos, a gyártásprogramban maradó, 2015-ben bevezetett, klasszikus vonalú, 860 milliméter padlószintű, Lion’s Intercity-vel (R60-as széria). A teljes leendő kínálat az M3/II kategóriába tartozik.

Könnyű beszállás, itt kifelé nyíló bolygóajtókkal

 A kis ablakszegmens nincs a kéttagos első ajtónál

A demojárművek

A 12 ezer 449 milliméter hosszúságúban (42C) maximum 49 ülő- és 45 állóhely lehet papírforma szerint, de ami érkezett, abban 53 ülő és 20 állóhely szerepelt az adattáblán, plusz 1 fő a peronrészen, 1-2-0 ajtóelrendezésnél. Továbbá, mindkét oldalt végig, 2-2 üléssel, a leghátsó sorban öt üléssel került kialaításra. A négy lehajtható pernülőkét mindkét buszban beépítették.

Az Intercity LE 12 utastere

A rövidebb változatban, teljes hosszában, kapaszkodósínes, nyitott poggyásztattót szereltek fel.

Az Intercity LE 13 utastere

A hosszabb, 13 ezer 149 milliméteres, szintén kéttengelyesben (43C), a maximális utaskapacitás 53 ülő- és 49 állóhely, az adattáblán itt 49 ülő- és 40 állóhely szerepelt. Az oldalanként 2-2 ülés és hátul öt üléses elrendezés megegyezett, viszont az utastér első felében, jobb oldalt, függőfogantyús kapaszkodó lett beépítve. Jobboldalt, hátul, a középmagas padlós résznél is kapaszkodócsövet szereltek fel. A második ajtónál a rámpa egyaránt lehet motoros vagy kézi mozgatású.

Az egységes peronrész

Ülléselrendezéstől függően, a kerékdobokra akár poggyásztartó tálca vagy tartozéktároló doboz is kérhető. Sőt, a függesztett síkoffer szállítására vagy utánfutó-vontatásra szintén adottak az opciós lehetőségek.

Mindkét buszba ugyanazon, kétfokozatban dönthető, hárompontos övvel szerelt, MAN Intercity Basic üléseket építettek be. Az ajtók kifelé nyíló, bolygórendszerűek voltak.

Vonóhorog és síkoffer-függesztés

Mindkét járműben a D1556 típusú, 9 literes, 330 LE-s, 1400 Nm-es motorból, valamint a hatfokozatú, ZF EcoLife 2 automata váltóműből állt a hajtáslánc.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek