Megindult a tiltakozás a fizetős M0-s miatt
A közlemény szerint az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené ez az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az eleve elkerülő útnak készült M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, ezek tömegével zúdulnak rá a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
„Ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is. A világ nagyvárosai arra ösztönzik a közlekedőket, hogy kerüljék el a város belső részeit. Úgy tűnik, nálunk büntetni készülnek azokat az autósokat, akik nem a települések belső utjait terhelik. Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom. A zaj- és légszennyezésről már nem is beszélve”.
A közleményben Budaörs polgármestere azt írja, „teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés. Mivel a 4-es metró budaörsi Virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy gépjárművel közelítsék meg a fővárost. Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek”.
Wittinghoff Tamás a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeli, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!