Mégis repül tovább a Tarom, sikerült igazgatót keríteni...

iho   ·   2019.03.22. 13:45
cim22
A román nemzeti légitársaság esetleges leállásáról szerdán adtunk hírt azután, hogy a parlamentben két ellenzéki képviselő bejelentette: a Tarom igazgatójának csütörtökön lejár a mandátuma, viszont a cégnek nincs igazgató tanácsa, amely egy ideiglenes vezért megválasztana, márpedig ha nincs felelős vezető, akkor a román légügyi hatóság vissza kell, hogy vonja a légi üzemeltetési engedélyt.

Nos, csütörtökön a részvényesek közgyűlése Florin Susanu repülési igazgatót nevezte ki vezérigazgatónak, aki Werner Wolff helyét vette át, adja hírül közleményében a társaság. A cégnek nem vonták vissza az üzemeltetési engedélyét, minden gép, és nincs semmilyen fennakadás vagy anyagi veszteség.

Új igazgatótanácsot is kineveztek ezúttal, amely a következő személyekből áll: Mircea Tudosie, a Posta igazgatója, Sorin Paul Stoicescu, Petre Neacsa, a közlekedési minisztérium egyik főtitkára, George Rotaru, igazgató a Román Aeroklubnál, Gabriela Mocanu, miniszteri tanácsos, és Luminita Ivan, a közlekedési minisztérium munkatársa.

Florin Susanu már volt ideiglenes igazgató a Taromnál 2017-ben, miután az előző vezér, Eugen Davidoiu lemondott.

Werner Wolff egy év négy hónapig vezette a légitársaságot, de a kormány úgy döntött, hogy lemond a hatékony szakemberről – fogalmaz az Adevarul című lap, amelynek elemzése elsősorban politikai okokat sorol a légitársaság krízisének magyarázatképp: Razvan Cuc közlekedési miniszter folyamatosan támadta a vezérigazgatót. Cuc szerint a Tarom büdzséjében mintegy 80 millió dollár tartalék szerepelt a légitársaság működésének biztosítására, ami mára 14 millióra csökkent, és ezért Wolff a hibás. Azzal is vádolta a vezért, hogy nem végezte el a restrukturálást a társaság hatékonyabb működése érdekében.

Wolff a lap szerint valójában azért nem tetszett a kormánynak, mert korábban a mostani államelnök, a kormánypártokkal éles konfliktusban lévő Iohannis egyik barátjának cégénél dolgozott.

Az Adevarul úgy értékeli, hogy valójában Wolff komoly eredményeket produkált: a pénzt nem hozó járatokat megszüntette vagy újratárgyalta, alakított a flottán is, amely most már nem annyira tarka, mint korábban, kialakult egy 737-esekre épülő géppark, bár a rövid törzsű A318-asok és a légcsavaros-gázturbinás ATR-ek is repülnek a Tarom színeiben.

2018 volt az elmúlt hat évben az első, amikor javult a helyzete a cégnek A társaság 61.5 millió lejre csökkentette a veszteségét, az előző évi 172 millióhoz képest. 2018-ban 2889391 utast szállított 19 ezer járaton, az átlagos telítettsége 72-ről 75 százalékra nőtt.

Két új gépet is vettek, és bevezették az online jegyvásárlást és check-in-t. Idén januárban ismét 25 százalékos volt a növekedés az előző év első hónapjához képest. Sikerült eladni Örményországba a cég korábbi, nagy hatótávolságú A310-eseit is, amelyeket már évekkel korábban leállítottak – olvasható a lapban.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek