Miskolci kiemelt közlekedési beruházások

iho/közút   ·   2012.11.08. 09:22

A napokban hozott kormányhatározat több miskolci közlekedési projektet kiemelt beruházássá minősített, és támogatást is biztosított a kivitelezéshez. Ezekről a projektekről közöl részleteket a Borsod online.

Az egyik legfontosabb döntés az volt, hogy jóváhagyták az úgynevezett Bosch út, azaz a 26. számú főút és az M30-as összekapcsolásával létrejövő északi elkerülő megépítésének támogatását 11,7 milliárd forinttal. Az út speciális műtárgyakkal (ártéri hidakkal) fog megépülni, így a miskolci térség árvízvédelméről is gondoskodik.

A kiemelt beruházássá nyilvánítás egyben azt is jelenti, hogy meghatározták az első és másodfokon eljáró hatóságokat, továbbá kijelölték az útügyi és vízjogi építési engedélyezési és a környezetvédelmi hatósági eljárásokban közreműködő szakhatóságokat. Mindez összefüggésben van a beruházás megvalósításával, használatbavételével és a működtetésével is. Ezáltal a „megszokottnál” hamarabb fejeződhet be az engedélyezési, tervezési folyamat és hamarabb kezdődhet el a tényleges építkezés.

Az út kiemelt fontosságú Miskolc szempontjából, hiszen a városon ezen a tengelyen áthaladó átlagos forgalom napi több mint 17 ezer jármű, ennek csaknem negyedrésze nehézgépjármű és autóbusz.

Miskolc területén több belső kerülőút kialakításáról volt elképzelés, de az eddigi közúti fejlesztések félbe maradtak. A város meglévő belső közúthálózata nem működik rendszerszerűen. A közlekedésfejlesztési koncepció szerint a cél, hogy a városrészeket összekötő, a túlterhelt belváros tehermentesítését biztosító úthálózat alakuljon ki. Tehát a közlekedésfejlesztési koncepció egyik kulcseleme a belváros tehermentesítése, illetve – többek között – ennek érdekében a 3. számú főútnak a belvárost délről elkerülő szakaszának kiépítése. A kormány említett határozatában 374 millió forint támogatásban részesítette a miskolci belváros tehermentesítését célzó közúti fejlesztések előkészítését, és jóváhagyta a 3-as út elkerülő szakasza előkészítésének és a belvárost Martin-kertvárossal és Szirmával összekötő úgynevezett „Y-híd” kivitelezésének finanszírozását bruttó 5,65 milliárd forinttal. A pénzhez a Közlekedés Operatív Program (Közop) keretében juthat hozzá a miskolci önkormányzat.

A miskolci közgyűlés november 15-i ülésen a testület tárgyal a „Miskolc belvárosának tehermentesítését célzó közúti fejlesztések előkészítése” című projekt pályázatának benyújtásáról. Sorra veszik azokat a projektjavaslatokat, amelyek a belváros közlekedési tehermentesítését szolgálják. Ehhez szükség van a déli, a keleti és a nyugati városrészek közvetlen kapcsolatának biztosítására.

A Közop-pályázat pénzeit 2015 végéig lehet felhasználni. Azonban ez idő alatt elő lehet készíteni azokat a nagyobb pénzigényű projekteket, amelyeket az Európai Unió 2014 és 2020 közötti költségvetési időszakában megnyíló pénzforrásokból finanszíroznának – olvasható a Borsod online összeállításában.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.