Obama hazahozta az Air Force One-t

iho/repülés   ·   2012.02.18. 09:27
obama_cim

1990-es elkészítése óta másodszor szállt le szülőotthonában, Everettben a Paine Field repülőtéren az amerikai elnökök számára készült speciális 747-es, fedélzetén Obamával, aki később az óriási összeszerelő csarnokban, egy 787-es előtt beszélt a Boeingról és az amerikai technológia és export kilátásairól.

Az Air Force One Everettben

Obama jelezte: az amerikai kormányzat megerősíti az Eximbank tevékenységét, ezzel is segítve az exportot a versenytársakkal szemben, amelyek Obama szerint a tengerentúli országokban tisztességtelen támogatásban részesülnek.

A másik oldalról viszont a Boeing is belép abba a támogatási rendszerbe, amely a kisvállalkozó beszállítók hálózatát hivatott megerősíteni. Mindez annak az elképzelésnek a keretében történik, amit Obama két éve az Egyesült Államok eddigi legmeredekebb kivitelnövekedési programjaként hirdetett meg, és amelynek révén az USA-ank öt éve alatt meg kell dupláznia az exportját. Ez a Boeing számára 40 százalékos termelésfelfutást jelent: most következik a dagály – ígérte az elnök.

A Boeing mindebben kulcsszerepet játszik, mint a legnagyobb volumenben exportáló amerikai nagyvállalat. Ugyanakkor rendkívül komoly probléma annak a kisebb cégekből álló beszállító láncnak a pénzügyi stabilitása, amely nélkül viszont nincs növekedés a végtermékek, a nagy utasszállítók gyártásában. Ennek megoldására indul az alacsony kamatokkal operáló vállalkozásfinanszírozási program, egyébként megfigyelők szerint az sem véletlen, hogy erről a témáról épp a 787-es előtt beszélt az elnök, hiszen a Dreamliner hároméves csúszása, a különböző technikai problémák mögött jelentős részben a beszállítók gyenge teljesítménye húzódott.

Mindeközben Obama a jövő repülőgépének nevezte a 787-est, ugyanakkor arra is emlékeztetett, hogy a gép fejlesztésében fontos szerepe volt a NASA által végzett, és a kormány által pénzelt kutatási programoknak.

Az elnök beszéde után közelebbről is megismerkedett a géppel: a japán ANA számára épülő példány előtt szónokolt, de – nyilván nem véletlenül – az amerikai United számára épített 787-est nézte meg belülről. A Dreamliner dicsérete mellett sem feledkezett meg azonban beszédében és máskor is megemlíteni, mekkora öröm számára a Boeing 747-esből kialakított elnöki különgéppel repülni.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.