Olaszból Görögbe, majd vissza
Görögországnak (mármint a népesség azon pár százalékának, akiket valamilyen szempontból érint a vasút) régóta dédelgetett álma a Thesszaloniki és Athén közötti 586 kilométer hosszú vasúti pálya rekonstrukciója és a sebesség feltornázása kétszázas tempó fölé, amelynek következtében a hétórás vonatút három és fél órásra rövidülne. A Hellas-Sprinter fantázianevű Siemens-mozdonyon túl körülnéztek a világban, vajon milyen jármű is felelne meg leginkább erre a célra, és vigyázó szemeiket Rómára vetették. Ott is az ETR 485-es sorozatú Frecciargento (azaz Ezüstnyíl)-motorvonatra, melyet iziben kölcsön is kértek a taljánoktól.
Az FSI, a TrainOSE anyavállalatának tulajdonába került motorvonat hosszú és kalandos út után a napokban meg is érkezett Thesszalonikibe. Itt éppen nemzetközi vásár tartatik, ahol a vonatot is bemutatják, de az ezen kívül Észak-Görögországban is számos próbaúton fog részt venni.
A próbautakat letudva a vonat visszatér majd Olaszországba, ahol az összegyűlt tapasztalatok alapján a Görögországnak szánt járműveket a szükséges mértékben módosítják. Erre van még idő, mert az új, emelt sebességű görög pálya használatbavétele csak 2019 végére várható.
Megfigyelők szerint a thesszaloniki nemzetközi vásáron a vasút kiemelt szerepet játszik, erre utal az is, hogy a vásáron kiállították a Hellas-Sprinter-mozdonysorozat egyik tagját, a 120 009-est. Hogy egy konstrukciójában majd' húszéves mozdony kiállításával mi lehetett a szervezők célja, arról nincsen információnk.
Van viszont néhány fotónk, mely a szállítás alatti Frecciargentót mutatja, részben gazos szerb, részben kevésbé gazos szlovén vonalszakaszokon, előírásosan pőrekocsi közvetítésével vontatva.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!