Óriási rendelés: mindkét nagy gyártótól vesz az American

iho/repülés   ·   2011.07.20. 14:54
nyito

Az American Airlines és testvére, American Eagle regionális légitársaság anyavállalata az Airbus és a Boeing típusaiból cseréli le öt esztendő alatt keskenytörzsű flottáját.

Az AA 737-800-asainak egyike, teljes pompájában (fotó: pilotjobs.com)

Az American két részre bontotta szét az Airbus-csomagot: 130-130 fix megrendelés szól a hagyományos A320-as családra és a továbbfejlesztett A320neo-családra. A gépek mindegyike ívelt (sharklet) szárnyvégekkel érkezik majd. Az első, még hagyományos A320-asokat 2013-tól veszi át a légitársaság, mely saját igényei szerint választhat, hogy a 319-es, 320-as és 321-es változatokból milyen „keveréket” rendel meg a 130 gépen belül.

Figyelemre méltó tény, hogy az American Airlines meddig nem használt az Airbus A320-as családba tartozó, keskenytörzsű gépeket.

A Boeing sem járt rosszul: összesen 100 új, a 737NG-családba tartozó repülőgép megrendeléséről van szó, melyet 40 gépes opció egészít ki. Az American Airlines emellett jelezte, ha számára megfelelő kialakítással és teljesítménnyel rendelkezik majd a 737NG-k továbbfejlesztett, új hajtóművel ellátott, már sokszor meglebegtetett változata, akkor első megrendelőként 100 gépet vásárolna, 60 gépre szóló opcióval együtt. A tervek szerint a 737-esek legifjabb nemzedékét a CFM International LEAP-X hajtóművei mozgatják majd.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.