Ötven 737-es az Alaskának

iho/repülés   ·   2012.10.12. 09:04
cim

Az Alaska Airlines 37 példányt vásárol a Boeing jövendő továbbfejlesztett keskenytörzsű típusából, és 13-at a most gyártás alatt lévő 737-esek leghsszabb és legnagyobb hatótávolságú verziójából, a 900ER-ből. Az üzlet értéke több mint 5 milliárd dollár listaáron, a legnagyobb tétel, amit a légitársaság valaha egy időben megrendelt.

Az Alaska Airlines elnöke, Brad Tilden szerint az ötvengépes tétel egyben a növekedési pálya garanciája a társaság számára, és annak jelentőségét is hangsúlyozta, hogy az Alaska továbbra is kizárólag a Seattle-i gyártó gépeivel repül.

Természetesen a MAX vezérsíkján is ott lesz az eszkimó <br>(fotók: Boeing, Alaska Airlines)

A társaság jelenleg 120 737-est repültet, ehhez még hozzászámolható egy korábbi megrendelés 25 gépe. Az Alaska reményei szerint az új MAX változat 13 százalékkal lesz gazdaságosabb a jelenlegi típusoknál és nyolc százalékkal lesz költséghatékonyabb ülésenként számolva, mint a (közleményben meg nem nevezett) konkurens, az A320neo.

Ami pedig a Boeing számára a siker: a MAX változat fix rendelésállománya 858 példányra emelkedett. Az első MAX 8 2018-ban csatlakozik a flottához, az első hosszabb MAX 9 2019-ben, ez utóbbiból 17-et rendelt a társaság.

Egy kivételes festésű Alaska-737-es lazaccal

Az Alaska Airlines, amelynek gépeit egy eszkimó portréja díszíti a függőleges vezérsíkon, az Egyesült Államok egyik patinás légitársasága. 1932 óta működik, 1944-től a mostani nevén. Az utasok számát tekintve az USA hetedik legnagyobb légitársasága, az elmúlt öt évben sorozatban nyerte el azt a díjat, amit az utasok elégedettsége alapján ítélnek oda az amerikai légitársaságoknak.

Nem tagja a nagy légitársasági szövetségeknek, az USA, Mexikó és Kanada 92 városába repül, leányvállalata lett néhány éve a Horizon Air, amely regionális hálózatot tart fenn Q400-asokkal. Központi bázisa természetesen az alaszkai Anchorage, jelentős hubot tart fenn Seattle Tacoma repülőterén, sűrű a hálózata a nyugati partvidék többi nagyvárosa, San Francisco és Los Angeles körül, de olyan távoli célpontokra is repül a 737-esekkel, mint Hawaii.

Ritka, hogy egy légitársaság ennyire kitart egy gyártó egy típusa mellett

A flottafrissítésre vonatkozó döntést érthetővé teszi, hogy gépei átlagéletkora kilenc év körül mozog. Kibocsátója volt a Boeing keskenytörzsű gépcsaládja legnagyobb tagjának, a 737-900-asnak.

Kapcsolódó hírek