Ötven Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France–KLM Csoport
A szélestörzsű flotta megújításának felgyorsítása érdekében a korábban leadott megrendelést kiegészítve újabb ötven Airbus A350-es repülőgépet rendeltek. A francia–holland vállalat fogja a legtöbb A350-est üzemeltetni a világon az évtized végére.
A tervek szerint a kisebb, 900-as, valamint a nagyobb, 1000-es variánsból is rendel a csoport, emellett pedig további negyven repülőgép kötelező érvényű vételére ír alá vételi jogot. Az első repülőgépek 2026-ban állhatnak forgalomba, az utolsó megrendelt példány leszállítása 2030-ra várható. Ezekkel az idősebb Airbus A330-asokat és Boeing 777-eseket váltják a csoport légitársaságainál, az Air France-nál és a KLM-nél.
Az Air France korábban már megállapodott az európai repülőgépgyártóval negyvenegy A350-900-as vételéről, ezek közül huszonkettő már megérkezett a francia cég párizsi bázisára. Emellett az Air France–KLM Csoport egyike lesz a típus áruszállító változata első üzemeltetőinek, ezekből nyolc példányra van érvényes vételi szerződés. 2028-ra a csoport hosszútávú járatokat teljesíteni képes szélestörzsű flottájának hatvannégy százaléka új generációs modellekből áll majd. Ez az arány 2019-ben még öt százalék volt.
Az A350-es a gyártás során felhasznált kompozit anyagoknak is köszönhetően huszonöt százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők a korábbi generációs, hasonló méretű gépekhez képest, emellett negyven százalékkal halkabbak.
A flotta megújítása az Air France–KLM Csoport egyik legfontosabb eszköze a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Emellett fenntartható forrásból származó kerozin vásárlásával is mérsékelni akarják a környezeti lábnyomukat. Korábbi vállalása szerint a 2019-es szinthez képest 2030-ra harminc százalékkal csökkenti a vállalatcsoport a szén-dioxid-kibocsátását.
Benjamin Smith, az Air France–KLM Csoport vezérigazgatója az igazgatósági jóváhagyás alatt álló megrendeléssel kapcsolatban azt mondta, az A350-es kiváló teljesítménymutatókkal rendelkezik, az Air France-nak pozitívak a tapasztalatai a típussal, 2019-es bevezetése után hamar az utasok kedvencévé vált. „Tökéletesen illik a csoport hálózatához, csendes, alacsonyabb fogyasztású, ezért kiemelt szerepe lesz abban, hogy csökkentsük környezeti lábnyomunkat” – hangsúlyozta a cégvezető.
Jelenleg az Air France–KLM-nek 533 repülőgépe van, naponta 300 célállomásra közlekedtet járatokat világszerte. A rendelés véglegesítése után a társaságnak 220 repülőgépre lesz megrendelése, köztük száz A320neo családba tartozóra, amik közül az első példányok még idén év vége előtt megérkeznek a flottába.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!