Privatizáció a grúz vasúton

iho/vasút   ·   2012.04.18. 10:42

Várhatóan májusban kerül kalapács alá az 1600 kilométeres grúz vasúthálózatot üzemeltető társaság a londoni értéktőzsdén – írja a Railway Gazette. Grúzia vasútja lényegében egyetlen kétvágányú, széles nyomtávú, kelet–nyugati fővonalból, valamint az ebből kiágazó kisebb szárnyvonalakból áll, ahol az SR (Sakartuelos Rkinigsa, azaz Grúz Vasút) monopolhelyzetben tevékenykedik.

A társaság bevételeinek 95 százaléka az áruszállításból származik. Forgalma – elsősorban a térségben folyamatosan növekvő kőolaj-kitermelésnek köszönhetően – évről évre növekszik. Az infrastruktúra fejlesztésébe 420 millió amerikai dollárt fordít a kormányzat 2016-ig.

„Már most egyike vagyunk a világ azon kevés vasúttársaságainak, amelyek jövedelmező növekedést produkálnak úgy, hogy nem függnek állami támogatásoktól” – mondta Irakli Ezugbaia, a társaság vezérigazgatója. A tőzsdei piacra lépést a Citigroup és a Goldman Sachs koordinálja.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.