Privatizáció a grúz vasúton
Várhatóan májusban kerül kalapács alá az 1600 kilométeres grúz vasúthálózatot üzemeltető társaság a londoni értéktőzsdén – írja a Railway Gazette. Grúzia vasútja lényegében egyetlen kétvágányú, széles nyomtávú, kelet–nyugati fővonalból, valamint az ebből kiágazó kisebb szárnyvonalakból áll, ahol az SR (Sakartuelos Rkinigsa, azaz Grúz Vasút) monopolhelyzetben tevékenykedik.
A társaság bevételeinek 95 százaléka az áruszállításból származik. Forgalma – elsősorban a térségben folyamatosan növekvő kőolaj-kitermelésnek köszönhetően – évről évre növekszik. Az infrastruktúra fejlesztésébe 420 millió amerikai dollárt fordít a kormányzat 2016-ig.
„Már most egyike vagyunk a világ azon kevés vasúttársaságainak, amelyek jövedelmező növekedést produkálnak úgy, hogy nem függnek állami támogatásoktól” – mondta Irakli Ezugbaia, a társaság vezérigazgatója. A tőzsdei piacra lépést a Citigroup és a Goldman Sachs koordinálja.