Qantas A380: ismét mínusz egy hajtómű

iho/repülés   ·   2011.11.05. 14:00
Qantas_a380_cim

A Szingapúr–London járatot teljesítő Qantas–A380-as személyzete hibaüzenetet kapott, miszerint gond van a négyes hajtómű olajellátásával, ezért a pilóták a hajtóművet leállították, majd az utat megszakítva Dubaiban szálltak le, incidens, probléma, sérülés nélkül.

A hibát 258 utassal a fedélzeten másfél órás repülés után észlelték, az pedig, hogy Dubaiban landolt a gép, nagyon szerencsés elhatározás volt, ott ugyanis, nyilván az Emirates gépeire tekintettel, külön A380-as karbantartó központ működik.

Az ausztrál légitársaság egyik A380-asa

A Qantas mindeddig nem tudott arról pontos felvilágosítással szolgálni, hogy valóban a hajtóművel volt-e baj, vagy pedig a jelzőrendszer adott hamis riasztást.

A Qantas számára az újabb esemény nem túl jó hír, tekintettel arra, hogy kétnapos leállás után hétfőtől kezdhette meg fokozatosan újraindítani járatait, és elég komoly erőfeszítésbe telt visszaállni a normális menetrendre. Ráadásul néhány napja kiderült, hogy karbantartás közben a hangárban ismeretlen tettes átvágta egy 767-es fedélzeti utastájékoztató és szórakoztató rendszerének kábeleit, emiatt az egész 767-es flottát a földön kellett ismét átvizsgálni.

Ami pedig a kifejezetten technikai problémákat illeti: a szaksajtó elsősorban az egy évvel ezelőtti A380-eseményre emlékeztet, amikor is a társaság egyik óriásgépének ugyanilyen Trent 900-as hajtóműve felrobbant és a szétrepülő alkatrészek a repülőgép fontos berendezéseit tették használhatatlanná. A szerencsés kényszerleszállás története idén júliusban azzal a megállapodással zárult, hogy a Rolls–Royce 100 millió dolláros kártérítést fizet a légitársaságnak.

A tavalyi hajtóműesemény valóban nagyon súlyos volt, nagyon komoly következményekkel

És amint ugyancsak beszámoltunk róla, október közepén a Qantas egy 747-esének Rolls–Royce RB211-es hajtóműve ment tönkre a levegőben, emiatt a Bangkok–Sydney járat vissza kellett, hogy térjen a thai fővárosba. Ennek a hajtóműtípusnak a statisztikák szerint a meghibásodási aránya a Qantasnál a háromszorosa az iparági átlagnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.