Reptérbúcsú: Göteborg City helyett Göteborg Landvetter

iho   ·   2015.02.04. 13:45
cim

A Wizz Air bejelentette, hogy a Göteborg City repülőtér (GSE) tartós bezárása miatt február 1-jétől a légitársaság véglegesen a közeli Göteborg Landvetter repülőtérre (GOT) költözteti járatait.

A családias kis Göteborg City nem szolgál többé kereskedelmi reptérként

A Wizz Air nyolc országba összesen huszonkilenc útvonalat üzemeltet három svéd repülőtérről, Stockholmból, Göteborgból és Malmőből. A Wizz Air Göteborgból jelenleg hat útvonalat tesz elérhetővé Belgrádba, Budapestre, Gdanskba, Szkopjéba, Tuzlába és Varsóba.

Wizz-gép Göteborg City betonján

– Örömmel erősítjük meg, hogy a Göteborg City repülőtér tartós bezárása nem zavarja majd svédországi működésünket, mivel a jövőben is remek viteldíjakat és kiemelkedő utazási élményt biztosítunk majd svéd utasaink és az ideutazók számára, akik hat alacsony viteldíjú útvonalunkon öt európai országba utazhatnak velünk Göteborgból – mondta Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője.

Landvetter Svédország második legnagyobb polgári légikikötője

Mint azt a repülőtér honlapján is olvashatjuk, az egykori katonai bázis pályájával van baj: ennek teljes újjáépítése nélkül a repülőtér kereskedelmi forgalomra alkalmatlanná válik, viszont a rekonstrukció 250 millió svéd koronába kerülne, és a Swedavia „nem áll készen” ennek a beruházásnak a fedezésére, ezért inkább leállítja a közforgalmú repülést, és a légitársaságoknak a Landvettert ajánlja. Göteborg City eddig a Ryanair, a Wizz Air és a Gotlandsflyg fontos svédországi célállomása volt.

Landvetter a levegőből <br>(fotó: Johannes Burges)

Landvetter Göteborg Citynél jóval kiépítettebb és forgalmasabb légikikötő, Arlanda után a második legnagyobb Svédországban. A városközponttól huszonöt kilométerre fekszik, kilencven, főképp nemzetközi desztinációt szolgál ki, ebből negyvenet menetrend szerinti és ötvenet charterjáratok formájában.

A nemrég felújított terminál indulási csarnoka

A reptér egyben komoly cargo-központként is működik. Több mint ötmillió utas fordult meg itt, a legnépszerűbb úticélok: Stockholm, London és Frankfurt. Két terminál és nyolc utashidas állóhely szolgálja a járatokat, egy 3300 méteres pályája van (03/21), a terminálokat 2011–12-ben újították fel.

A forgalmi előtér felől: az utasszám a másik reptér bezárásával várhatóan évi hatmillió fölé nő

A döntés, miszerint Göteborg City a légitársaságoknak nem átmenetileg, hanem végleg bezár, várhatóan évi egymillió plusz utast jelent Landvetternek. Folyik a reptér további fejlesztése is, a cél a CAT IIIB minősítés elérése, ennek érdekében tavaly nyáron éjszakai zárások mellett javították a pályát és új fényrendszert építettek ki.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.