Rossz állapotban a hevesi utak
Az Országos Közúti Adatbankban szereplő információk szerint Heves megye úthálózatának közel kétharmada rossz állapotban van, nem megfelelő 11, míg tűrhető 13 százaléka. Útjainknak mindössze egytizede nevezhető jónak – írja a Heves online.
Szerencsi Gábor, a Magyar Közút megyei igazgatója a rosszak között sorolta fel a Budapest–Jászberény–Dormánd, a Tarnaörs–Jászdózsa, az Egercsehi–Mikófalva, az Eger–Novaj, a Borsodnádasd–Mónosbél, a Heréd–Lőrinci, a Selyp–Gyöngyöspata és a Selyp–Zagyvaszántó összekötő utakat, illetve a Gyöngyös–Verpelét–Eger összekötő út egyes szakaszait. Ebben a kategóriában a napokban adták át az időközben felújított Nagykökényes–Hatvan összekötőt. A bekötőutak közül rossz az állapota a tarnabodinak, a pélyinek, a mezőtárkányinak, a vécsinek és a hevesaranyosinak.
A helyzet ismeretében nem tekinthető véletlennek, hogy az ellenzék részéről többször is kérdést intéztek a nemzeti fejlesztési miniszterhez. Dr. Sós Tamás szocialista képviselőnek adott válaszaiban Németh Lászlóné többek között kifejtette: összesen 56,2 kilométer hosszon megerősítik a 31-es és a 33-as főutak burkolatát, hogy azok megfeleljenek a 11,5 tonna terhelhetőségnek. A kivitelezés a Közlekedési Operatív Programból valósul meg, megyénkbeli szakaszain a munkák – az előkészítés elhúzódása miatt – 2013-ban kezdődhetnek el, a befejezés 2014-re várható.
A miniszter jelezte, hogy a Maklár–Andornaktálya elkerülő 10 kilométeres hosszon szerepel a Közopban a távlati M25-ös nyomvonalán. Jelenleg egy racionálisabb műszaki tartalmú projekt előkészítése folyik, melynek munkálatai 2014-ben kezdődhetnek meg. A Gyöngyös nyugati elkerülő út második ütemének kivitelezése továbbra is a 2014–2020-as európai uniós ciklusban válik lehetségessé.
A mellékutak felújítását finanszírozó Regionális Operatív Program 2013-ban záruló ciklusában megújulhatnak a Petőfibánya, Rózsaszentmárton, Szűcsi, Gyöngyöspata, valamint a Verpelét és Eger közötti összekötő utak kritikus szakaszai, illetve két további összekötő út felújítása valósulhat meg Balaton község és Tarnaszentmária, Sirok térségében. Nincs viszont lehetőség az Ecséd–Rózsaszentmárton mellékút programba való bekerülésére.
Szerencsi Gábor megyei igazgató arról tájékoztatott: a megyei úthálózat burkolatállapotának fenntartására, karbantartására az idén 1692 tonnányi aszfaltot dolgoztak be, amelyből 1037 tonna volt meleg aszfalt. A legnagyobb mennyiséget a gyöngyösi üzemmérnökség területén terítettek, 615 tonnát. Tavasszal – a múlt évi költségvetési források terhére – megtörtént a teljes pályaszerkezet lokális cseréje, rézsűpadka-helyreállítás, vízelvezetés Szentdomonkos határában, Zagyvaszántó átkelési szakaszán, a bervai bekötőúton, Mátrakeresztes határában és Mátraszentimrén.