Süllyed a Szőke Tisza

iho/hajózás   ·   2012.02.29. 17:57

A 2000 óta félreállítva kikötött muzeális hajó tulajdonosai másfél éve nem fizették a bérleti díjat – nyilatkozta a Délmagyarországnak Molnár János, a Mahart Tiszayacht Kft. termelési vezetője. A megbillent hajótest kajütablakain beömlő vizet a kikötő dolgozói szivattyúzták ki, de a repedéseken beömlő áradattal már nem tudtak megbirkózni, a hajó az oldalára billent. A Szőke Tisza felújítására 2010-ben a Technológia Tudásalapú Vállalkozásfejlesztési Nonprofit Kft. 556 millió forint támogatást nyert, ám az önrészt nem tudták előteremteni, így nem vállalhatták el a munkát.

A Szőke Tisza 1917-ben az újpesti Ganz Danubius hajógyárban épült IV. Károly néven, majd Sas, Szent Imre, később Felszabadulás elnevezéssel közlekedett a Dunán. Szegedre 1978-ban került, mint diszkóhajó.

Kapcsolódó hírek

Hajózás Belvíz

Balatoni hajózás: idén már nem lehet „körbemenni”

iho/hajózás   ·   2025.04.19. 12:00

A Balatontipp írta meg, drasztikus járatcsökkentéssel egyszerűen kettévágták a balatoni hajózást. Mostantól keletről csak Balatonszemesig, nyugatról legfeljebb Balatonlelléig lehet eljutni, azaz jószerével megszűnt a hajós kapcsolat a tó keleti és nyugati medencéje között.

Vasút Nagyvasút

Síncsere, helyreállítás, biztber kiépítése: mindent csinál a MÁV Szeged környékén

MÁV/iho   ·   2025.04.04. 08:25

Szeged vasúthálózatának több szakaszán komplex pályaépítést és karbantartást, köztük új biztosítóberendezés kiépítését és az üzembe helyezésének előkészítését, deltavágány feletti felsővezeték építését, továbbá a januári siklás helyszínén a vágányok, váltók végleges helyreállítását is elvégzi a MÁV.