Tizenhét százalékkal nőtt a WizzAir utasainak száma az első fél évben
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója egy szerdai videokonferencián elmondta: a legnagyobb közép-európai diszkont légitársaság nem auditált adatai szerint a jegyeladásokból származó bevétel 4,1 százalékkal 567,2 millió euróra, a teljes árbevétel pedig 10,1 százalékkal 921,1 millió euróra nőtt a szeptember 30-án zárult első fél évben. A társaság egyúttal rekord, 253,3 millió eurós nyereséget ért el a vizsgált időszakban, ami az előző év azonos időszakához képest 39,1 százalékos bővülés. A torzító tényezőktől megszűrt profit pedig 12,5 százalékkal, 231,6 millió euróra nőtt. A WizzAir egész évre változatlanul 245-255 millió eurós tisztított eredményre számít. Az utaskilométerenkénti egységköltség tizenegy százalékkal, 3,08 euróra csökkent az első hat hónapban, üzemanyag nélkül pedig 0,1 százalékkal. Az egységbevétel pedig nyolc és fél százalékkal csökkent, amit Váradi József azzal indokolt, hogy az alacsonyabb üzemanyagárak egy idő után a jegyárakban is megjelennek.
A Brexittel kapcsolatban a vezérigazgató megjegyezte: a brit kilépés eredményeként a légitársaság a harminc százalékos kapacitásnövelévi terveit felére csökkentette, ugyanakkor még mindig robosztus keresletet tapasztalnak. Az Egyesült Királyság még mindig fontos piac a WizzAir számára, a gyenge font viszont nem segíti a bevételeket. Váradi József beszámolt az iparágat negatívan érintő egyéb tényezőkről, így például arról, hogy rengeteg légiirányítási rendszer sztrájkolt nyáron, ami jelentős fennakadást okozott az európai légi közlekedésben, valamint időjárás-problémák is nehezítették gyakran a repülést. Ennek ellenére a légitársaság mindössze hatvanhét járatot törölt az első hat hónapban és kilencvenegy százalékos volt a járatok telítettsége. A vezérigazgató szerint Közép-Kelet-Európa további lehetőségeket rejt magában, ahol a legalacsonyabb árakat hozó üzleti modell tud sikeres lenni. További növekedési potenciált jelenthetnek például a székallokációhoz, valamint a csomagokhoz köthető bevételek - mondta, ám megjegyezte azt is, hogy mivel az utasok egyre átgondoltabban kezelik csomagjaikat, gazdaságosabban pakolnak, így e területen korlátozottak a bevételnövekedési lehetőségek.
A WizzAir, mint a régió jelenlegi vezető légitársasága, hetvenhárom repülőgéppel üzemel, amelyek százharminc repülőtérre szállnak le, harmincnyolc országban. A cég hetven új útvonalat vezetett be az első fél évben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!