Új autóbuszabroncsokat fejlesztett a Goodyear a még fenntarthatóbb közösségi közlekedésért

iho/közút   ·   2023.03.24. 09:00
01_fenntarthato_gumiabroncs

Teljesen újrafutózható kialakítása költségtakarékos és környezetkímélő megoldás. Az új abroncsot a városi és helyközi forgalomban használt hagyományos, illetve elektromos autóbuszok használhatják.

A piacon most megjelent Urbanmax Commuterrel nem kell indokolatlanul sok abroncsot készleten tartaniuk, és az abroncskezelés is egyszerűsödik, hiszen a meghajtásától függetlenül ugyanazt az abroncsot bármelyik járművön fel tudják használni. Az abroncs 1–8 tonnás tengelyterhelést is elbír, terhelhetőségi indexe 156/149. A Goodyear a tervezés során figyelembe vette, hogy Európában a közösségi közlekedési útvonalak egyre rövidebbé válnak. Az új abroncs hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzések megvalósulásához is. A guminak erősebb oldalfala van, ami nagyobb kopás- és sérülésállósága, egyúttal javult a gumiabroncs fenntarthatósága és a karkasz hosszabb ideig ép marad.

(fotók: Goodyear)

Az Urbanmax Commuter anyagába RFID (rádiófrekvenciás azonosító) címke van beágyazva. Így a flottakezelők abroncs-, teljesítmény- és karkaszkezelési rendszereik pontos információkhoz jutnak, a rutinkarbantartással kapcsolatos ellenőrzések időigénye pedig csökken, mivel az abroncsból érkező adatok előre figyelmeztetnek minden kezelendő problémára.

Az úgynevezett „IntelliMax” mintaárok-kialakításnak köszönhetően az abroncs kevésbé kopik, húzóereje és stabilitása pedig javul. A „Flexomatic” mikroárkok és egymásba kapcsolódó blokkok fékezéskor fejtik ki pozitív hatásukat a húzóerőre. A 3D mintaárkok rendszere a sokat futott abroncsoknál is megakadályozza a blokkok egymásba csúszását, ráadásul télen is megmarad a kiváló húzóerő: a gumi megkapta a 3PMSF (3-hegycsúcs-hópehely) minősítést, tehát egész évben garantálja a biztonságot.

Az új abroncs teljes mértékben újrafutózható. Ez a tulajdonság a termék fenntarthatóságához is hozzájárul, mert növeli az abroncs hasznos élettartamát, a gyártáshoz pedig kevesebb nyersolajat kell felhasználni, miközben kevesebb hulladék termelődik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.