Új biztonsági előírások a tengerhajózásban
A harminc halálos áldozatot követelő januári Costa Concordia-baleset nyomán a tengerhajózás iparága a biztonsági előírások szigorítására szánta el magát. Huszonhat luxushajókat üzemeltető vállalat érdekvédelmi szövetsége, a CLIA (Cruise Lines International Association) rövid távon is hatékony előrelépést jelentő szabályozást sürget – írja a CNN.
A legfontosabb szigorítás a mentőmellényeket érinti. A Costa Concordia esetében rengeteg túlélőnek már a hajó süllyedése közben kellett kivilágítatlan belső folyosókon a szobájukhoz rohanniuk, hogy magukhoz vegyék mentőmellényüket. A jövőben a tengerjáró hajókon drasztikusan megnövelik a mentőmellények számát, nagyobb készleteket helyeznek a közösségi helyiségekben, így vészhelyzetben a lehető leggyorsabban a mentőcsónakokhoz rohanhatnak majd az utasok.
Szigorítani szeretnék a parancsnoki hídra való bejutást is, szintén a Costa Concordia balesetének fényében. A vádak szerint az olasz partoknál elsüllyedő hajó parancsnoka, Francesco Schettino közvetlenül a végzetes zátonyra futás előtt egy civil hölggyel múlatta idejét.
A katasztrófa harmadik tanulsága a szövetség szerint az, hogy szabályozni kell a nagyobb méretű hajók útvonaltervezését. A hajó tisztjeinek jóval az indulás előtt meg kell majd határozniuk a későbbi útvonalat, és a legénység minden tagjának tudnia kell róla. Ezzel elkerülhető, hogy egy-egy személy gondatlansága vagy figyelmetlensége miatt veszélyes vizekre tévedjen a hajó.