Új villamosok Lipcsének

iho   ·   2014.03.08. 10:25

Az LVB tájékoztatása szerint a széria első öt szerelvénye prototípusként számos teszten esik át, így megkönnyítve a további sorozatgyártott járművek problémamentes üzemeltetését.

A pályázaton induló gyártóknak egy olyan szerelvénnyel kell előrukkolniuk, amely egyirányú, legalább hetven százalékban alacsonypadlós, és negyvenöt méter hosszú. A maximális szélesség 2,3 méter, a tengelyterhelés nem haladhatja meg a 8,5 tonnát. A követelmények között szerepel továbbá, hogy a jövőbeni szerelvények kapacitása kétszáz utas, amelyből nyolcvan ülőhely. Négyzetméterenként maximum négy állóhellyel számolhat a gyártó.

Lipcse villamosainak jelentős része már most is alacsonypadlós </br> (Fotó: Wikipédia)

Az elvárt élettartam harminckét év, évi százezer kilométer futásteljesítmény mellett.

Lipcse villamoshálózata 1458 miliméter nyomtávú, a legkisebb ívsugár tizenhét méter, a legnagyobb emelkedő hat százalékos. A vonalak mindegyike 600 Volt váltóárammal villamosított, ám a jövőben áttérnek 750 Voltra.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.