Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00
01_igra_tartalykocsi

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a Zacns 88 köbméteres tartálykocsit. Akkor megemlítettük, hogy ez csak egyik tagja a szintén cseh Nymwag (korábban a Legios Loco) tankercsaládjának. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.

A Zacns tartálykocsikat több nagy teherkocsi-kölcsönző flottájában is megtalálhatjuk. A nagyszámú festési változatok közül magyar vonatkozása a Wascosa Pannonia Ethanol tankereinek van. A kocsik az ír hátterű Pannonia Bio dunaföldvári biofinomítójából szállítják az etanolt különböző európai célországokba. A zöld-szürke festésű kocsik kitűnnek az egyébként sem szokványos narancs-kék Wascosa kocsik közül.

Egy igazi csemegét jelent a tartálykocsi gyűjtőknek ez a szépen kidolgozott modell

A 98-as kocsi – a 88-as testvérékhez hasonlóan – gondosan megtervezett és precízen összerakott modell. Itt nincsenek elhulló alkatrészek.

A Pannonia Ethanolos kocsik jellegzetessége a tartálytesten végigfutó cégfelirat, amelyet a keresztmerevítő gyűrűket figyelembe véve helyeztek el a modell oldalán. A betűtípus mérete és elhelyezése megfelel az eredetinek.

Ezen az oldalon nincs lépcsőcsonk a tetőn

A Wascosa tankerekre jellemző, hogy a dómfedélhez az oldalsó létrákat nem szerelték fel, csak egy kis lépcsőcsonk van az egyik oldalon (van olyan üzemeltető, ahol mindkét oldalra felkerült ez a lépcsőcsonk).

A dél-morva gyártó arra is figyelt, hogy a fékezőállás felőli tartályvégen, a Wascosa logó ötödik és hatodik karaktere alá a műholdas nyomkövető rendszer doboza is felkerüljön. A cseh tanker kevésbé szem előtti része az alvázkeret, amely a nagyvasúti jármű homokóra alakját jól leképezi. A Csehországban bejegyzett tartálykocsira a pályaszámot a mai trendnek megfelelően a tartály oldalára festették fel.

Nem látványos, de az eredetinek megfelelően homokóra alakú az alvázkeret

A modell iránti komoly érdeklődést jól jelzi, hogy bár az Igra öt különböző pályaszámot is kihozott (ebből kettő kétkocsis készlet, amelyből az egyik az olasz Pirata különkiadása), azonban már mindegyik elfogyott a gyártónál. Nem kell emiatt szomorkodni, mert a következő év elején újabb gyártási sorozat várható.

Az eredeti PE tanker Budapest-Kelenföldön. Jól megfigyelhető a Nymwag-kocsikra jellemző tartályrögzítés. A fékállás felett a műholdas-nyomkövető is látható. Kovács György fotói 2020. február 21-én készültek

Az Igra saját kiadású, 96110001 katalógusszámú szóló tankerje 22, a 96110005 számú készlet pedig 40 ezer forintba kerül a hazai szakkereskedésekben.

A valóságban sincs a tanker mindkét oldalán lépcsőcsonk a tetőtrepni alatt

  • Katalógusszám: 96110001, pályaszám: 33 54 7846 224-5 CZ-WASCO Zacns, revízió: REV: LO, 13.04.18.
  • Katalógusszám: 96110004, pályaszám: 33 54 7846 226-0 CZ-WASCO Zacns, revízió: REV: LO, 13.04.18.
  • Katalógusszám: 96110004, pályaszám: 33 54 7846 225-2 CZ-WASCO Zacns, revízió: REV: LO, 13.04.18.
  • Katalógusszám: 96110005, pályaszám: 33 54 7846 227-8 CZ-WASCO Zacns, revízió: REV: LO, 13.04.18.
  • Katalógusszám: 96110005, pályaszám: 33 54 7846 229-4 CZ-WASCO Zacns, revízió: REV: LO, 13.04.18.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Nincs B-terv

Kiss Bertalan   ·   2021.01.16. 18:00

A fenntarthatóság, a környezetvédelem jegyében matricázták fel a napokban a GYSEV Cargo 193 837-es Vectronját.