Uniós kampány az utasok jogaiért
Az utasok jogainak jelentőségéről tartott előadást csütörtökön Budapesten Meglena Kuneva, a fogyasztóvédelemért felelős korábbi európai biztos, aki elmondta, hogy a közelmúltban bekövetkezett váratlan események hatására módosítani kívánják a légi utasok jogait az unióban.
Meglena Kuneva, aki az EU utasjogi kampányának keretében érkezett Budapestre, elmondta: a hónap végére fejeződhet be a légi utasok jogaival kapcsolatos társadalmi egyeztetés, amely alapján tanulmányt készítenek, és ennek megfelelően alakíthatják át jogszabályokat.
Emlékeztetett: a légi és vasúti utasok jogai már 2005, illetve 2009 óta hatályosak. Hasonló jogokat fogadott el az EU a belvízi hajózásban részt vevő utasok számára 2010 végén, illetve az autóbuszos utasok jogainak védelmében 2011 februárjában. Jövőre ezek az új utasjogok is hatályba lépnek.
Hangsúlyozta, mindenek előtt vissza kell nyerni az utasok bizalmát. Ha az emberek nem bíznak meg a közlekedési iparban, az ágazat nem tud fejlődni, nem tud hozzájárulni a gazdasági helyzet javításához.
Mint mondta, fontos ezekről a kérdésekről folyamatosan egyeztetni, és nem csak Brüsszelben, de a tagországokban is, amelyek tudnak egymástól tanulni, hogy a hirtelen drámai helyzetekre jól tudjanak reagálni. Megjegyezte, hogy a közlekedési és a turisztikai ágazat képviselőivel is igyekeznek minél szorosabb kapcsolatot kialakítani.
Meglena Kuneva budapesti látogatása során találkozik a vasúti és légi utasok jogainak érvényesítéséért felelős hatóságokkal is.
Az Európai Bizottság egész Európára kiterjedő „Utasjogai mindig kéznél” című kampánya keretében most először látogatott Meglena Kuneva Magyarországra. A kampány célja, hogy a vasúti és légi utasok az eddigieknél jobban tudatában legyenek jogaiknak.
A kétéves kampány jövő év végén ér véget Cipruson.