EPAL: elkészült az Euro raklapok megfelelőségi nyilatkozata
Az Európai Raklap Szövetség közzétette az EPAL Euro raklapok uniós csomagolási rendeletének rendelkezéseinek való megfelelőségi nyilatkozatának első verzióját.
Az Európai Raklap Szövetség közzétette az EPAL Euro raklapok uniós csomagolási rendeletének rendelkezéseinek való megfelelőségi nyilatkozatának első verzióját.
A hidrogénhajtású elektromos minibuszok az olasz gyártó korábbi e-buszai helyére érkeznek.
Az Európai Bizottság a napokban bólintott rá a támogatásra, mellyel a modális váltást segítenék elő.
Egy friss uniós felmérés alapján sokan támogatják a tagállamok közötti vasúti infrastruktúra fejlesztését, a rövid és közepes távokon egyértelműen előnyben részesítve a nagysebességű vonatokat a repüléssel szemben.
Az Európai Bizottság által támogatott tíz vasúti tesztprojekt egyikét a DSB, a Deutsche Bahn és a ČD közösen fogja üzemeltetni. A cél a vonzó és fenntartható, határokon átnyúló közlekedés elősegítése.
A fenntartható repülési üzemanyagok (SAF) elengedhetetlenek a légiközlekedés zöldítéséhez, a fejlődés üteme azonban messze elmarad a szükségestől. A Boston Consulting Group (BCG) friss tanulmánya szerint az iparági szereplők többsége még mindig kivár, ahelyett, hogy élen járna a változásban.
Az úgynevezett Starline-hálózat gyorsabb és zökkenőmentesebb nemzetközi utazásokat tenne lehetővé, miközben Európa-szerte átalakítaná az áruszállítási logisztikát és csökkentené az ellátási láncok kibocsátását is.
A koalíciót öt jelentős vasúttársaság vezérigazgatója képviselte az Apostolosz Cicikosztasszal folytatott megbeszélésen. Az RFF elnöke a vasúti árufuvarozás megszűnésének a veszélyére is felhívta a figyelmet.
Az autóipar komoly átalakulás előtt áll, amelyet az elektromobilitás térnyerése, az Európai Unió szigorú szabályozása és a munkaerőhiány is alakít.
Az Európai Bizottság szerint a Benelux-ország nem megfelelően alkalmazta az EU versenypályázati előírásait, amikor közvetlenül a nemzeti vasúttársaság NS-nek ítélte oda a kijelölt vasúti törzshálózatra érvényes személyszállítási szerződést a 2025–2033 közötti időszakra.
Az Európai Vasúti Fuvarozási Szövetség arra figyelmeztet: az előírások változásai, az egyes országok eltérései és a vasúti üzemeltetők üzleti szempontjainak hiánya miatt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer elveszítheti eredeti célját, az átjárhatóság javítását.
Továbbra is hozzák a korábbi eredményeiket a hazai cégek.
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) 10,6 millió eurónyi hitelt nyújt az ukránoknak.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 300 millió dollárt nyújt a nemzeti vasút Ukrzaliznyicjának.