Jogellenesen fejlesztették uniós forrásból a bolgár vasutat
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) 10,6 millió eurónyi hitelt nyújt az ukránoknak.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 300 millió dollárt nyújt a nemzeti vasút Ukrzaliznyicjának.
A transzkontinentális útvonalat használó vasúti fuvarok továbbra is elsősorban Oroszországon keresztül haladnak. Az EU által az oroszokra kiszabott szankciók, majd a Kreml által bevezetett ellenszankciók viszont további akadályokat emelnek az ellátási láncok előtt.
Az Európai Bizottság rábólintott a német nemzeti árufuvarozó vasúttársaságnak szánt, 1,9 milliárd euró értékű állami támogatási programra.
Jelenleg még csak több vonatjegyet váltva lehet átutazni a kontinensen, ez hamarosan leegyszerűsödhet.
Pátrától a görög–bolgár határon fekvő Promahonaszig, körülbelül hétszáz kilométernyi vágányzaton emelik a pályasebességet 160, illetve 200 kilométer per órára.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.
A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.
A fapados légitársaság az Airbusszal közösen veszi górcső alá a SAF-fel történő üzemeltetést. A teszt a barcelonai és a brüsszeli járatokon indul.
Az Európai Közösség Hajótulajdonosainak Szövetsége jelentésben tisztázta: ilyen ütemben haladva nem lesz 2030-ra szén-dioxid-mentes az alágazat öt százaléka.
A moldáv kormány két megállapodást is aláírt a napokban az Európai Beruházási Bankkal (EIB) a kisinyovi Moldovai Partnerségi Platform konferencián. A cél az ország gazdasági és környezetvédelmi ellenállóképességének fejlesztése.
Ezekkel a szavakkal zárta Lázár János az európai uniós közlekedési miniszterek informális tanácsának találkozója utáni sajtótájékoztatót. Ezen a fórumon is Európa versenyképessége volt a központi téma.
A beruházást a magyar Acemil Zrt.-vel együttműködésben hajtanák végre. A cél mozdonyok, motorvonatok és teherkocsik gyártása az európai piacra, már 2025-től.
Az uniós döntés következményeként 2025-től a saját anyagi forrásaiból kell üzemelnie a német állami vasúttársaság árufuvarozó leányvállalatának.