Úton a kitérők

Vörös Attila   ·   2012.05.13. 07:50
500

Dombóvár, Kelenföld, Déli pályaudvar, Karcag, Tárnok. Ezek az utóbbi hónapok célállomásai, ahova a gyöngyösi kitérőgyárból a CER magánvasút az ott összeállított pályaelemeket szállította.

A hatvani remot Dácsia rááll vonatára a kitérőgyár iparvágányán. Ennek a szállítmánynak a célállomása Kelenföld<br>(fotók: Vörös Attila)

A kitérőgyárat 1951-ben húzták fel rekordidő alatt. Az üzem 1991-ben vegyesvállalattá (MÁV és az osztrák VAE AG 50-50%-os részvételével) vált, az új nevén VAMAV Vasúti Berendezések Kft. azóta is megélhetést ad a helybelieknek. A cég a vasúti felépítmények gyártásával, szerelésével, illetve egyéb fémszerkezetek, így ütközőbakok, dilatációs szerkezetek gyártásával foglalkozik.

A hegesztőüzem iparvágányának folytatása a kitérőgyáré, néhány száz méteren párhuzamosan fut a gyöngyösi vonallal, majd Gyöngyöshalásznál csatlakozik bele

A gyár termékeit a pályafelújításokhoz, így a 30-as, 100-as, 40-es vonal munkálataihoz a CER magán-vasúttársaság fuvarozza. A túlméretes kitérők csak bedöntve férnek el, ezért speciális tehervagonokon utaznak. A vonatokat egész úton ugyanaz a mozdony, egy remot Dácsia továbbítja.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.